مقالات

۱۰ نکته کاربردی که پیش از خرید ایرپاد باید بدانید

نکات خرید ایرپاد

در حال حاضر تلفن‌های همراه به عضوی جدا ناپذیر در زندگی ما تبدیل شده اند. این تلفن‌های همراه دارای وسایل و لوازم جانبی نیز هستند. از مهم‌ترین و پرکاربرد‌ترین وسایل جانبی هندزفری‌ها و ایرپاد‌ها هستند که در میان مردم بسیار محبوب هستند. ایرپاد‌ها و هندزفزی‌ها به دلیل کاربرد‌های بسیار زیاد و راحتی که دارند مورد توجه افراد قرار گرفته اند. علت اصلی محبوبیت آن‌ها وزن کم و حمل آسان آن‌ها است. هندزفری‌ها در دو نوع بی‌سیم و سیمی در بازار وجود دارند. Airpod‌ ها یا همان هندزفری‌های بی‌سیم به دلیل نداشتن سیم و کاربرد بسیار راحت بسیار مورد توجه قرار دارند. در ادامه با برخی نکات که قبل از خرید ایرپاد باید بدانید آشنا خواهیم شد.

ایرپاد (Airpod) چیست؟

ایرپاد‌ها همگی تقریبا مشابه هم هستند اما زمانی که از آن‌ها استفاده می‌کنید متوجه متفاوت بودن و کیفیت متفاوت آن‌ها خواهید شد. شما با استفاده از مدل‌های متنوع ایرپاد متوجه کیفیت صدای آن‌ها خواهید شد و می‌فهمید که تمامی مدل‌های ایرپاد کیفیت خوب و مرغوبی ندارند.

ایرپاد یا همان ایربادز‌ها نام هدفون‌های بی‌سیمی هستند که توسط شرکت اپل با نام Airpods و برای اولین بار در سال ۲۰۱۶ روانه بازار شدند. این نوع از هندزفری‌ها می‌توانند بدون سیم و تنها با اتصال بلوتوث به دستگاه وصل شده و آهنگ مورد نظر شما را پخش کنند. همچنین برای برقراری تماس‌ها و مکالمات تلفنی نیز کیفیت بسیار خوبی دارند. پس از تولید ایرپاد‌ها توسط شرکت اپل به دلیل قیمت بالای آن‌ها افراد زیادی توانایی تهیه آن را نداشتند. به همین دلیل ولید کنندگان لوازم جانبی اقدام به تولید ایرپاد‌هایی به شکل نسخه اصلی آن کردند.

پس از تولید توسط برخی از شرکت‌های تولید کننده برخی از آن‌ها کیفیت صدای خوبی نداشته و باعث نارضایتی افراد شدند. اما برخی دیگر توانستند در تولید ایرپاد‌ها موفق باشند و کیفیت خوبی را روانه بازار کنند. حال ما قصد داریم تا قبل از خرید ایرپاد شما را آگاه کرده و برخی نکات که پیش از خرید ایرپاد باید رعایت کنید را به شما معرفی کنیم.

راهنمای خرید ایرپاد

۱۰ نکته کاربردی پیش از خرید ایرپاد

 

  1. ویژگی‌های ظاهری و بدنه ایرپاد: از مهم‌ترین و ابتدایی‌ترین نکاتی که باید به آن توجه کنید طراحی ظاهری آن است. شما باید توجه کنید که ایرپاد به گونه‌ای باشد که با قرار گرفتن در گوش دائما از گوش خارج نشود و نیفتد. هندزفری‌ها بی‌سیم به دلیل راحتی آن‌ها استفاده می‌شوند و اگر قرار باشد دائما با دست مواظب باشیم تا از گوش خارج نشود دیگر کاربردی ندارد. همچنین باید توجه داشته باشید تا جنس بدنه آن مقاوم باشد و به پوست شما حساسیت نداشته باشد.
  2. دکمه‌های پخش موسیقی: از دیگر نکات که در زمان خرید ایرپاد باید به آن توجه کنید دکمه‌های پخش صدا یا موسیقی است. با داشتن دکمه‌های کنترل صدا و موسیقی دسترسی بسیار راحت‌تری نیز دارید و کار با هندزفری راحت‌تر است.
  3. میزان ظرفیت باتری ایرپاد: هندزفری‌های بی‌سیم بر خلاف هندزفری‌های سیمی که از باتری گوشی استفاده می‌کنند دارای باتری جداگانه می‌باشند. باتری ایرپاد‌ها دارای ظرفیت معینی است. مدت زمانی که شما بتوانید از هندزفری استفاده کنید به میزان ظرفیت شارژر آن بستگی دارد. هرچه میزان ظرفیت باتری بیشتر باشد مدت بیشتری می‌توان از هندزفری استفاده کرد. توجه داشته باشید در زمان خرید به سراغ ایرپاد‌هایی با ظرفیت بالای چهار ساعت باشید.
  4. قابلیت ضد آب بودن ایرپاد: اکثرا افراد ورزشکار به دلیل‌عدم وجود سیم از این ایرپاد‌ها استفاده می‌کنند. پس یک هندزفری مقاوم در برابر آب برای افراد ورزشکار به دلیل تعریق بدن کاربردی‌تر است. شرکت‌های سازنده‌ای هستند که به تولید ایرپاد‌های مقاوم در برابر آب می‌پردازند.
  5. محدوده اتصال ایرپاد: اگر شرایط کاری شما به شکلی است که گوشی خود را در مکانی گذاشته و باید از آن فاصله بگیرید باید به این نکته توجه کنید. محدوده اتصال ایرپاد‌ها هرکدام مسافت خاصی دارند که شما با توجه به آن مسافت می‌توانید بدون قطع اتصال موسیقی ایرپاد از دستگاه خود فاصله بگیرید.
  6. مقاومت اهمی ایرپاد: مقاومت اهمی یا آمیدانس ایرپاد‌ها از دسته موارد دیگری است که قبل از خرید باید به آن توجه کنید. مقاومت اهمی ایرپاد‌ها باید بین ۱۶ تا ۳۲ اهم نیز باشد؛ ایرپاد‌هایی که در بین این دو عدد قرار دارند برای استفاده‌های روزمره بسیار مناسب هستند.
  7. دامنه فرکانس صدا در ایرپاد: شما در زمان خرید هر نوع وسایل صوتی مانند اسپیکر باید به فرکانس صدایی که از آن پخش می‌شود دقت داشته باشید. هندزفری‌ها هم از دسته وسایل صوتی هستند که دامنه فرکانس صدای مشخصی دارند. تمامی دستگاه‌های صوتی باید بتوانند فرکانس صدایی که انسان توانایی شنیدن آن را دارند یعنی ۲۰ تا ۲۰ هزار هرتز را پوشش دهند. فرکانس‌های بالاتر و پایین‌تر از این اندازه مناسب نیستند.
  8. قیمت مناسب ایرپاد: افراد زیادی بر این باورند که هرچه هزینه بیشتری برای خرید ایراد بپردازند کیفیت بالاتری را دریافت می‌کنند؛ اما این تصور کاملا اشتباه است. هندزفری‌ها بی‌سیم به دلیل اندازه کوچکی که دارند احتمال گم شدن آن‌ها زیاد است. به همین دلیل پرداخت هزینه زیاد روی خرید آن‌ها منطقی نیست. همچنین اکثر ایرپاد‌ها دارای کیفیت صدای تقریبا مشابهی هستند.
  9. سری سیلیکونی ایرپاد: سری‌های سیلیکونی که در هر دو گوش هندزفری‌ها قرار دارد کمک می‌کند تا به شکل راحت‌تری در گوش جای بگیرند. همچنین این سری‌های سیلیکونی باعث می‌شوند تا صدای مکالمه یا موسیقی از بیرون شنیده نشود. سری‌های ژله‌ای در داخل جعبه ایرپاد‌ها قرار دارند که دارای اندازه‌های متفاوتی نیز می‌باشند. شما با توجه به راحتی خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کرده و از آن استفاده کنید.
  10. نویز کنسلینگ ایرپاد: نویز کنسلینگ از فناوری‌های جدیدی است که در حال حاظر در اکثر ایرپاد‌ها از آن استفاده می‌شود. این قابلیت در واقع به معنای حذف صداهای مزاحم است. نویز کنسلینگ باعث می‌شود تا صداهای محیط اطراف خنثی شود و تنها صدای موسیقی یا مکالمه به گوش شما برسد.

 

حال با نکاتی که لازم بود قبل از خرید ایرپاد به آن توجه کنیم آشنا شدیم. در ادامه قصد داریم تا با برخی از امکانات ایرپاد‌ها آشنا شده و بدانیم که چگونه کار می‌کنند.

مفهوم رنگ چراغ‌های مختلف روی ایرپاد

در هر زمان و برای برخی از هشدار‌ها با نگاه کردن به رنگ چراغ ایرپاد متوجه نوع هشدار خواهیم شد. همچنین چراغ‌های ایرپاد و رنگ‌های متنوع آن اطلاعات متنوعی نیز به ما می‌دهند.

– چراغ سبز: زمانی که ایرپاد در کیس خود قرار دارد و چراغ آن به رنگ سبز در آمده است به این معنا است که به طور کامل شارژ شده است.

– چراغ سبز: زملنی که ایرپاد در کیس خود نیست و چراغ سبز را نمایش می‌دهد به این معنا است که کیس ایرپاد به طور کامل شارژ شده است.

– چراغ کهربا: در زمانی که ایرپاد در کیس خود قرار دارد و چراغ کهربا نمایش داده می‌شود به این معنا است که ایرپاد‌ها کاملا شارژ نشده اند. چراغ کهربا زمانی نمایش داده می‌شود که کیس و ایرپاد‌ها هردو شارژ نداشته باشند و یا اینکه قبل از شارژ کامل ایرپاد‌ها را از کیس خارج کنید.

– چراغ کهربا: چراغ کهربا در زمانی که ایرپاد‌ها در کیس قرار ندارند این معنی را می‌دهد که شارژ باتری کیس در حال اتمام است.

– چراغ سفید چشمک زن: زمانی که روی کیس ایرپاد چراغ چشمک زدن سفید نمایش داده می‌شود به این معنا است که ایرپاد آماده جفت شدن با تلفن همراه شما است.

– چراغ کهربایی چشمک زن: رمانی که این چراغ را مشاهده می‌کنید به این معنا است که در ایرپاد مشکلی به وجود آمده است و نیاز به راه اندازی مجدد دارد. در این حالت نیاز دارید تا ایرپاد را دوباره راه اندازی کنید.

– بدون نور: زمانی که قاب ایرپاد را باز کنید بی‌نور بودن به این معنا است که شارژی در آن باقی نمانده است. اگر کیس ایرپاد برای چندین روز بدون شارژ باقی بماند بدون هیچ نوری می‌باشد. همچنین این امکان وجود دارد که برای ایرپاد شما یا کیس آن مشکلی به وجود آمده باشد. برای اطلاع از صحت می‌توانید به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه آن را به شارژ زده تا نور آن روشن شود و از سالم بودن ایرپاد اطمینان حاصل کنید.

سنسور چراغ ایرپاد

سنسور‌های روی ایرپاد

با پیشرفت‌های روز افزون در دنیای دیجیتال ایرپاد‌ها نیز در حال پیشرفت هستند. ایرپاد‌هایی که جدیدا تولید می‌شوند سنسور‌های فشاری برای کنترل محتوا وجود دارند. برای مثال کارهایی مانند کنترل محتوا، تماس‌های تلفنی و حذف نویز‌های اطراف را می‌توان با سنسور‌های فشاری انجام داد. اگر ایرپاد‌ها را با نسخه‌های قبلی آن‌ها مقایسه کنیم خواهیم دید که طول آن‌ها نسبت به قبل کوتاه‌تر شده و سنسور‌های فشاری نیز به آن‌ها اضافه شده است که باعث راحتی کار‌ها و دسترسی راحت‌تر شده است.

لیست کارهایی که می‌توان با سنسور ایرپاد انجام داد عبارت است از:

  • با یک بار ضربه زدن می‌توان موسیقی را پخش یا قطع کرد.
  • با یک بار لمس کردن سنسور تماس فعال خواهد شد.
  • در زمان تماس با لمس کردن سنسور تماس فعال خواهد شد.
  • دو بار ضربه زدن به سنسور باعث می‌شود تا موسیقی بعدی پخش شود.
  • سه بار ضربه زدن به سنسور باعث پخش موسیقی قبلی خواهد شد.
  • منحصر به فرد‌ترین ویژگی این است که با ضربه زدن و نگه داشتن انگشت روی ایرپاد می‌توانید تغییر حالت دهید و قابلیت حذف نویز را فعال کنید.

سخن پایانی

در این مقاله با نکات بسیار خوبی برای خرید ایرپاد آشنا شدیم. شما در زمان خرید باید با توجه به شرایط کاری خود و با توجه به مقدار هزینه‌ای که می‌خواهید پرداخت کنید اقدام به خرید ایرپاد کنید. شما با خواندن این مقاله اطلاعات کامل و جامعی برای خرید هندزفری بی‌سیم یا همان ایرپاد به دست آورده و می‌توانید یک خرید مطمئن داشته باشید.

One thought on “۱۰ نکته کاربردی که پیش از خرید ایرپاد باید بدانید

  1. همیشه بهتر است قبل از خرید ایرپاد، اطلاعات کافی درباره محصول را جستجو کنید. ویژگی‌ها، کیفیت صدا و پشتیبانی از سیستم عامل‌های مختلف را مورد بررسی قرار دهید. همچنین لازم است قیمت و استفاده از تخفیف‌ها را نیز در نظر بگیرید. شما می‌توانید این محصول را از فروشگاه‌های معتبری خریداری کنید.چند محصول خوب دیگر هم معرفی میکنم:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *