مقالات

هدفون و یا هندزفری کدام یک کاربردی تر است ؟!

هدفون و هندزفری

هدفون و یا هندزفری کدام یک کاربردی تر است؟! اگر شما عزیزان به دنبال خرید یک هدفون یا هدست مناسب هستید، قطعا می‌دانید این محصولات دارای تنوع بسیار گسترده‌ای هستند و این تنوع زیاد باعث می‌شود که انتخاب برای شما سخت شود. به هنگام خرید هدفون بلوتوثی و سیمی ممکن است به شک بیوفتید که کدامیک بهتر است یا سیمی و این سوال برایتان به وجود بیاید که گزینه برای شما کاربردی‌تر خواهد بود. هر کدام از این دو دسته هدفون‌ها همچنان طرفداران زیادی دارند و تنوع مدل‌های این هدفون‌ها نیز افزایش یافته است. همین امر سبب شده که انتخاب بین این دو دسته سخت و سخت‌تر شود. از طرف دیگر قیمت هدفون‌های بلوتوثی نیز به تدریج کاهش یافت و اختلاف و تفاوت قیمت بین این دو نوع هدفون کمتر شد. بنابراین هر شخصی در هنگام خرید هدفون ممکن است، با این سوال مواجه شود که هدفون بلوتوثی برایش کاربردی‌تر خواهد بود یا هدفون سیمی؟

در این مقاله قصد داریم تا درباره هندزفری بلوتوثی و سیمی و همچنین هدفون ها صحبت کنیم و مزایا و معایب هر کدام را مورد بررسی قرار دهیم تا افرادی که قصد انتخاب دارند، بتوانند با مطالعه این مقاله راحت‌تر تصمیم بگیرند. در نتیجه بررسی کنیم که از بین هدفون و یا هندزفری کدام یک کاربردی تر است . با ما همراه بمانید…

کاربرد هدفون و هندزفری در زندگی روزمره چیست؟

هدفون ها، جز گجت‌های مهم در زندگی روزمره به حساب می‌آیند. اکثر افراد، به شنیدن موسیقی علاقه دارند که وجود هدفون، این کار را برای ما به راحتی مهیا می‌کند و ما می‌توانیم به آسانی تجربه شنیدن موسیقی را در هر لحظه و هر مکان را داشته باشیم. بنابراین ضروری می‌باشد که هر فردی طبق سلیقه خود یک هدفون مناسب داشته باشد. اکثر هدفون‌های موجود در بازار از کیفیت قابل قبولی برخوردار می‌باشند و برای گوش دادن به فایل‌های صوتی طراحی و تولید شده شده اند، بنابراین لازم نیست که در انتخاب این هندزفری‌های وسواس و حساسیت زیادی به خرج داد، بلکه طبق سلیقه خود پیش بروید و قادر هستید انتخاب مناسبی داشته باشید.

انواع هندزفری سیمی

مقایسه و تفاوت هندزفری بی‌سیم و سیم دار

  • کیفیت صدا: هدفون‌های بی‌سیم معمولاً کیفیت صدای پایین‌تری نسبت به هدفون‌های سیمی دارند، اما این مورد به دامنه قیمت نیز می‌تواند بستگی داشته باشد. کاربران حرفه‌ای که به کیفیت صدا خیلی اهمیت می‌دهند، همواره ترجیح می‌دهند از مدل‌های هندزفری سیم دار به جای انواع بلوتوثی آن استفاده کنند. این دسته از افراد معتقد هستند که با اینکه فناوری بلوتوث در سال‌های اخیر پیشرفت چشمگیری کرده است، اما همچنان کیفیت صدا در هدفون‌های سیم دار از هدفون‌های بلوتوثی بهتر است. البته این دیدگاه درست نیز می‌باشد البته به این هم بستگی دارد که شما قصد کدام نوع هدفون را داشته باشید. به عنوان مثال شما نمی‌توانید یک هدفون بی‌سیم بی‌کیفیت را با هدفون‌های سیم دار با کیفیت مقایسه کنید، بلکه باید این مقایسه را بین انواع مشابه انجام دهید. اما در یک بازه قیمتی تقریبا مساوی، کیفیت صدا در مدل‌های با سیم بهتر از مدل‌های بی‌سیم است.
  • عمر باتری: هدفون‌های بی‌سیم با دوام باتری ممکن است محدود شوند که این مورد نیز بسته به محدوده قیمت و مدل خریداری شده متفاوت خواهد بود. هدفون‌های سیمی عمر باتری ندارند.اگر در مدل هدفون‌های سیم دار، به سلامت سیم‌ها دقت کنید و از آن‌ها مراقبت کنید تا خراب نشوند، خواهید دید که طول عمر بیشتری نسبت به هدفون‌های بلوتوثی خواهند داشت. این موضوع به دلیل نداشتن باتری در هدفون‌های سیم دار می‌باشد.
  • قابلیت حمل: هر دو هدفون سیمی و بی‌سیم قابل حمل می‌باشند، اما ممکن است بعضی از آن‌ها راحت‌تر از دیگران طراحی شوند (چه تا شوند، چه کیف حمل داشته باشند و غیره).اکثر هدفون‌های بلوتوثی در حدود ۹ الی ۱۰ متر و حتی گاها ۱۵ متر می‌باشد. البته قابل ذکر است در استثنائاتی برد این هدفون‌ها به ۳۰ متر نیز خواهد رسید.همچنین استفاده از هدفون‌های بلوتوثی آزادی حرکت بیشتری نیز برای کاربران به ارمغان می‌آورد و افراد در هنگام مکالمه و پخش موسیقی می‌توانند به راحتی حرکت کنند و از دستگاه فاصله بگیرند بدون اینکه لازم باشد یا سیم به دستگاه متصل باشند
  • سازگاری: هدفون بی‌سیم و سیمی هر دو بسیار سازگار طراحی شده اند. قبل از خرید مطمئن شوید که دستگاه شما سازگار باشد. هدفون‌های سیمی به طور معمول با هر تلفن یا دستگاهی با جک ۳.۵ میلی متری کار خواهند کرد. هدفون بی‌سیم معمولاً با هر دستگاه مجهز به بلوتوث سازگار می‌باشد.
  • قیمت: هدفون‌های بی‌سیم به طور معمول گران‌تر از هدفون‌های سیمی می‌باشند، اما با این حال باز هم این به دامنه قیمت شما بستگی دارد و به میزان بودجه‌ای که قصد داریم صرف این کار کنید.

هندزفری بی سیم و با سیم

  • سایز کوچک‌ترو کاربرد بیشتر:با گذشت زمان، هدفون‌های بلوتوثی به تدریج کوچک و کوچک‌تر می‌شوند. حتی در نسل‌های جدید این هدفون ها، دستیار صوتی داخلی نیز وجود دارند و از این قابلیت پیشرفته نیز برخوردار هستند. از دیگر ویژگی‌های جذاب این محصولات، فست شارژ بی‌سیم و عمر باتری بالا با استفاده از کیس شارژ می‌باشد که به جذابیت‌های این محصول اضافه کرده است.
  • یکی دیگر از ویژگی‌های مهم در هدفون‌های بلوتوثی قابلیت استفاده از ANC می‌باشد که به آن حذف نویز فعال نیز می‌گویند. افراد با فعال کردن این قابلیت می‌توانند بسیاری از نویزهای اطراف خود را به صورت لحظه‌ای حذف نمایند تا صدای افراد بهتر و با کیفیت بیشتر و بدون نویزهای اضافه به گوش مخاطب صحبت‌هایتان برسد. تا صدای افراد بهتر و با کیفیت بیشتر و بدون نویزهای اضافه به گوش مخاطب صحبت‌هایتان برسد.
  • عدم نگرانی از اتمام شارژ در هدفون‌های سیم دار: از آن جایی که در هدفون‌های سیم دار، باتری وجود ندارد، هیچ نگرانی بابت تمام شدن شارژ وجود ندارد و افراد می‌توانند در هر زمانی و بدون هیچ گونه نگرانی از تمام شدن شارژ، از هدفون خود استفاده نمایند.
  • امکان تعمییر:یکی از مزایای هر وسیله ای، امکان تعمیر آن می‌باشد، این ویژگی به خصوص برای ایرانی‌ها مهم می‌باشد. در مقایسه بین قابلیت تعمیر بین هدفون‌های سیم دار و بلوتوثی، باید عنوان کرد که هدفون‌های سیم دار نسبت به انواع بلوتوثی راحت‌تر تعمیر می‌شوند و حتی تعداد افرادی که در زمینه تعمیرات هدفون‌های سیم دار تخصص دارند نیز بیشتر است.

معایب هدفون‌های بلوتوثی

هدفون های بی سیم در کنار مزایا و ویژگی هایی که دارند، معایبی نیز دارند که در ادامه به بررسی آن می پردازیم:

۱-در مدل‌های ضعیف و بی کیفیت هدفون‌های بی‌سیم، ممکن است اتصال به خوبی برقرار نشود، بنابراین باید به این نکته توجه لازم را در حین خرید هدفون بی‌سیم کنیم. با فاصله گرفتن از منبع پخش، اتصال دچار مشکل می‌شود و ما شاهد قطع و وصل شدن اتصال می‌شویم و همچنین کیفیت صدا نیز کاهش خواهد یافت. اگر دستگاه‌های ارتباطی دیگری نیز در آن نزدیکی وجود داشته باشد، امکان یه وجود آمدن تداخل نیز رخ می‌دهد و ممکن است صدای نویز شنیده شود و یا کیفیت صدا کاهش یابد.

۲-تعمیر باتری در این دسته از هدفون‌ها همیشه جای شک دارد و همچنین افراد ممکن است از بابت تمام شدن شارژ باتری نگرانی داشته باشند.

۳-بعضی از هدفون‌های بی‌سیم جدید ممکن است با گوشی‌های مدل‌های پایین‌تر و قدیمی‌تر تطابق پیدا نکنند.

۴-یکی دیگر از معایب هدفون‌های بلوتوثی، کوچک و سبک بودن آن است که امکان گم شدن آن را افزایش می‌دهد.

۵-این که هدفون‌های بلوتوثی سبک و کوچک می‌باشند، ممکن است باعث شوند در مکان‌هایی اتوبوس و یا مترو از گوش شما بیوفتد بدون اینکه شما متوجه شوید. البته برای رفع این مشکل راه حل‌هایی نیز وجود دارد که از جمله این می‌توان از مدل‌های دارای نگهدارنده گردنی استفاده کرد. البته درست است که این سبک و کوچک بودن مزایا به حساب می‌آید که از خسته شدن و درد گرفتن گوش جلوگیری می‌کند اما باید به نکات مختلف توجه داشت و همه نکات را مد نظر قرار داد.

همچنین امکان تاخیر در پخش موسیقی یا فیلم در هدفون‌های بلوتوثی نیز وجود دارد. این عیب در انواع مختلف هدفون‌های بلوتوثی متفاوت و در برخی انواع بیشتر است. البته گاهی این تاخیرها کم و کوچک است و ممکن است گوش شما حتی متوجه آن نشود، اما در بعضی موارد به خصوص در بازی‌های کامپیوتری این تاخیر می‌تواند برای برخی افراد آزاد دهنده باشد. این مشکل در هدفون‌های سیمی مشاهده نمی‌شود.

هندزفری بیسیم چه معایبی دارد

هدفون و یا هندزفری کدام یک کاربردی تر است؛ انواع بلوتوثی و سیمی

باید بگوییم که جواب درست سوال در دستان شماست و این شمایید که باید با توجه به نیازهای مد نظر انتخاب درست را انجام دهید. برای این کار باید چند سوال از خود بپرسید. آیا شما راحتی را بیشتر ترجیح می‌دهید یا کیفیت صدا برای شما در اولویت قرار دارد؟ باید بدانید که راحتی و سهولت استفاده از هندزفری‌های بلوتوثی و بدون سیم غیر قابل انکاری می‌باشد، اما این را هم می‌دانیم که هدفون‌های سیم دار و اقتصادی یا کیفیتی نیز در بازار موجود می‌باشند که قادر هستند رضایت مشتریان را جلب کنند. اگر شما تحرک خیلی زیادی ندارید و می‌توانید به راحتی با وجود سیم در اطرافتان کنار بیایید، باید بگوییم که هدفون‌های سیمی می‌تواند برای شما انتخاب خوبی باشد و یا بررسی محصولات می‌توانید خریدی معقول داده باشید. اما در صورتی که وجود سیم که گاه و بی‌گاه ممکن است پیچ بخورد، برای افراد آزاد دهنده باشد ک حتی دست و پای آن‌ها را در حین انجام کارها بگیرد. در این صورت است که هدفون‌های بلوتوثی انتخاب مناسب‌تری برای شما می‌باشند.

مقایسه کردن این دو نوع هدفون یک انتخاب شخصی می‌باشد و در واقع افراد باید به سبک زندگی و سلایق خود نگاه کنند و در این صورت است که می‌توانند به بهترین گزینه برایشان دست یابند. پس لازم است قبل خرید تحقیق کنید و همه موضوعات را مد نظر قرار دهید و درباره هر یک تحقیق نمایید.

سخن پایانی

همان طور که در این مقاله مطالعه کردید، بررسی کردیم که از بین هدفون و یا هندزفری کدام یک کاربردی تر است و این دو مورد را از لحاظ  طول مدت عمر، کیفیت، راحتی و… بررسی کردیم و نکات مهم درباره هر کدام را نیز عنوان کردیم. در صورتی که شما عزیزان در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری دارید می‌توانید با مشاوران و کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید و نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنید. فروشگاه اینترنتی ایران گجت همواره در تلاش است تا محصولات و لوازم جانبی گوشی را با بالاترین کیفیت در اختیار شما قرار می دهد. بهترین های لوازم جانبی و تلفن همراه را از ما بخواهید…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *