مقالات

ایرپاد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

ویژگی های ایرپاد اپل

به طور کلی هدفون و هندزفری از مهم‌ترین لوازم جانبی تلفن همراه محسوب می‌شوند که امروزه یکی از ابزارهای جدانشدنی برای افراد به شمار می‌روند. این وسیله دارای انواع مختلفی است که توسط شرکت‌های متفاوت تولید می‌شود. اما در این بین ایرپاد در واقع نوعی هندزفری بیسیم است که برای اولین بار توسط شرکت اپل تولید شد. ایرپادهای عرضه شده توسط شرکت اپل ویژگی‌های منحصر به فردی داشتند که به مرور زمان مورد استقبال مخاطبان قرارگرفتند و در همین راستا شرکت‌های دیگر نیز اقدام به تولید آن نمودند. بسیاری از کاربران که در رابطه با لوازم جانبی موبایل اطلاعات بسیاری ندارند، ممکن است با این سوال رو به رو شوند که ایرپاد چیست و چه کاربردهایی دارد. ؟! به همین دلیل ما در این مقاله تصمیم بر این داریم تا برای آن دسته از مخاطبانی که در این رابطه اطلاعات کافی ندارند به بررسی کامل ایرپاد‌ها و مزایا و معایب آن بپردازیم. لذا توصیه می‌کنیم اگر در این رابطه نیازمند به کسب اطلاعات فنی و تخصصی هستید، تا پایان با ما همراه بمانید…

ایرپاد چیست؟

ایرپاد در واقع نوعی هدفون وایرلس است که برای اولین بار توسط شرکت آیفون در سال ۲۰۱۶ معرفی و عرضه گردید. با ارائه این محصول کاربران بسیاری علاقه‌مند به جایگزینی آن با هندزفری‌های سیم دار شدند. استقبال فوق العاده چشمگیر از ایرپاد سبب شد تا بسیاری از برندهای دیگر نیز، اقدام به تولید این محصول نمایند. البته لازم به ذکر است بدانید، هنوز هم بسیاری از افراد ایرپاد را مختص به اپل می‌دانند.

اگر شما هم در این رابطه اطلاعات کافی نداشته باشید، احتمالا بسیار کنجکاو شده‌اید که ایرپاد آیفون چیست و چه قابلیت‌هایی دارد که با چنین استقبالی همراه شده است؟! در این رابطه جالب است بدانید ایرپادهای آیفون دارای امکاناتی نظیر شتاب‌سنج دوگانه و مادون قرمز و همچنین میکروفون ثانویه هستند که این قابلیت‌ها در کنار هم باعث شده تا کاربرد این هندزفری‌های بیسیم بسیار افزایش یابد و به یکی از پرفروش‌ترین محصولات جانبی آیفون تبدیل شود.

بنابراین به بیان ساده می‌توان گفت به هر نوع هندزفری که بدون سیم و با بلوتوث می‌تواند به گوشی موبایل اتصال یابد، ایرپاد گفته می‌شود.

ایرپاد چیست

مهم ترین دلایل محبوبیت ایرپاد چیست؟

دلایل بسیار زیادی برای محبوبیت هندزفری بیسیم و یا ایرپاد وجود دارد و شاید در راس این قابلیت‌ها وجود برند قدری همچون اپل باشد که باعث شده تا در ذهن کاربران پیش زمینه مثبتی ایجاد شود. جهت روشن شدن دلایل محبوبیت‌های ایرپاد اپل در ادامه ویژگی‌ها و جزئیات را به مختصر بررسی خواهیم کرد.

کیفیت صدا بی نظیر:

به طور کلی اگر تا به حال از محصولات اپل استفاده کرده باشید، قطعا می‌دانید که محصولات این برند دارای کیفیت صدای بسیار فوق العاده‌ای هستند و در این رابطه تقریبا تمامی کارشناسان و کاربران نظر یکسانی دارند. به هنگام گوش دادن به موسیقی و یا تماس حتی با حداکثر صدا، هیچ گونه نویزی را دریافت نخواهید کرد. با استفاده از این هندزفری‌های بیسیم آیفون شما می‌توانید تک تک صداهای موسیقی و یا کاربر را در تماس به صورت کاملا تفکیک شده و بدون هیچ نامفهومی دریافت کنید. در واقع این ویژگی به دلیل وجود noice cenceling که باعث حذف نویزهای اضافی در محیط اطراف می‌شود، می‌باشد که در این راستا دارا بودن نویزگیر بسیار قوی  از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت ایرپاد به شمار می‌رود.

سنوسرهای ایرپاد:

جالب است بدانید که ایرپادهای آیفون دارای سنسور و هوش مصنوعی هستند! یه این گونه که برای تشخیص اینکه آیا هدفون در گوش شما قرار دارد یا خیر؟! از مادون قرمز استفاده شده است. بدین صورت که زمانی ایرپاد را درون گوشتان قرار می‌دهید، سنسورهای آن فعال می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید. یکی دیگر از کاربردهای سنسورهای ایرپاد این است، زمانی که بر روی آن ضربه بزنید میتوانید سیری را فعال کنید و به آن دستور دهید که آیا می‌خواهید به تماس پاسخ دهید و یا درخواست قطع شدن تماس را دارید. در واقع این مسئله به خصوص برای افرادی که نیاز دارند در حین فعالیت‌هایی همچون رانندگی به مکالمه بپردازند، از دلایل محبوبیت هندزفری بیسیم محسوب می‌شود.

کیفیت در ساخت:

قطعا پیش از هرچیزی زمانی که بخواهید به خرید هدفون بپردازید، اولین موردی که نظر شما را به خود جلب خواهد کرد برند و کیفیت ساخت خواهد بود. درست است که ظاهر ابتدا می‌تواند نقش خوبی را در ذهن شما تداعی کند. اما کیفیت ساخت و اجرای دقیق عملکرد مهم‌ترین گزینه‌ای است که به هنگام خرید به آن باید توجه داشته باشید. در این زمینه ایرپادهای آیفون، دارای کیفیت ساخت فوق العاده‌ای هستند و به راحتی در گوش فیکس می‌شوند که این مسئله تجربه لذت بخشی را از استفاده ایرپاد برایتان به ارمغان خواهد آورد.

موارد ذکر شده از جمله مهم‌ترین دلایل محبوبیت ایرپاد به شمار می‌روند که تا کنون سبب شده تا حد زیادی، اغلب کاربران استفاده از هندزفری‌های بیسیم را به هنزفری‌های سیمی ترجیح دهند، در ادامه مطلب اطلاعات بیشتر و کاربردی‌تری در این رابطه را بررسی می‌کنیم.

ایرپاد چه چیزهایی را کنترل می کند؟

ایرپاد چه فعالیت هایی را کنترل می کند؟

در واقع با کمک سنسورهایی که در درون ایرپادها قرار گرفته است، برخی از فرمان‌های لازم را می‌توان به تلفن همراه انتقال داد که مهم‌ترین این موارد عبارت‌اند از:

قطع و وصل کردن تماس ها:

بله درست است این ویژگی در هنزفری‌های بسیار قدیمی هم وجود داشت؛ اما در ایرپاد این ویژگی با ارتقا بیشتری در اختیارتان قرار گرفته است. بدین صورت که شما می‌توانید، با فشردن و اشاره دست خود بر روی سنسورها به تماس‌های ورودی پاسخ دهید و یا در صورت لزوم تماس‌ها را رد و قطع کنید.

اجرای آهنگ و یا قطع موقت آنها:

همانطور که گفتیم ایرپادها دارای سنسورهای حساس و بسیار قدرتمندی هستند. برای این منظور شما می‌توانید برای قطع موقت یک موسیقی ایرپاد را گوش خود خارج کنید و اینگونه آهنگ در حال اجرا به صورت موقت قطع می‌شود و زمانی که هندزفری را مجدد وارد گوشتان کنید در کمتر از ۱۵ ثانیه موسیقی پخش خواهد شد. البته بدین منظور می‌توانید از سنسور‌ها نیز استفاده کنید و با فشار دادن آن‌ها آهنگ را پلی و یا قطع کنید.

 

معرفی انواع ایرپاد

حالا که می‌دانید ایرپاد چیست و چه کاربردهایی دارد، آشنایی با انواع آن نیز می‌تواند به شما کمک کند تا اگر قصد خرید این محصول را دارید با آگاهی بیشتر و هوشمندانه‌تر خریدتان را انجام دهید. لیست انواع ایرپاد اپل به شرح زیر است.

۱-ایرپاد نسل یک :

اولین نسل از ایرپاد در سال ۲۰۱۶ و همراه با آیفون ۷ به بازار عرضه شد. این ایرپاد دارای پردازنده اختصاصی Apple W۱ SoC است و از باتری بهینه شده استفاده می‌کند. ایرپاد نسل ۱ آیفون از بلوتوث نسل ۲ و ۴ پشتیبانی می‌کند. آخرین نسخه ساخته شده از این نوع هنزفری بیسیم در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹ ساخته شد و پس از آن نسخه دوم به بازار عرضه گردید.

ایرپاد نسل یک اپل

۲-ایرپاد نسل ۲ آیفون:

ایرپاد نسل ۲ اپل دقیقا پس از توقف نسل ۱ و در تاریخ ۲۰ مارس ۲۰۱۹ وارد بازار شد. این نسخه در مقایسه با نسل اول دارای ویژگی‌های بروزی است و از بلوتوث نسخه ۵ پشتیبانی می‌کند و شما می‌توانید با کمک فرمان سیری از آن استفاده نمایید و در رابطه با نسل دوم ایرپادها، اپل ادعا دارد که ۵۰ درصد بیشتر برای اتصال سرعت دارد و تا ios ۱۰ تا ۱۳.۲ را برای استفاده اجازه‌ی ارسال فرمان به سیری را می‌دهد.

۳-ایرپاد نسل ۳ اپل:

نسل سوم هنزفری‌های بیسیم در تاریخ ۱۸ اکتبر ۲۰۲۱ به بازار وارد شدو این ایرپادها در طراحی دارای ویژگی‌های ظاهری جدید‌تر بودند و ساقه‌های کوتاه‌تری داشتند. نسل سوم و نسخه پرو ایرپاد اپل شباهت بسیاری به یکدیگر دارند. قابلیت‌های جدید قرار گرفته شده در این هندزفری بیسیم اپل موارد همچون Dolby Atmos، ، مقاومت در برار آب و سنسور تشخیص پوست می‌باشد. طبق سخنان توسعه دهندگان در این نسخه طول عمر باتری به نسبت ایرپاد ۱ و ۲ بسیار بیشتر است.

۴-ایرپاد پرو:

ایرپاد پرو آیفون

در بین تمامی محصولات جانبی اپل، ایرپاد پرو یکی از محبوبت‌ترین به شمار می‌رود. این ایرپاد از جهت شکل ظاهری، شباهت قابل توجهی به نوع نسل سوم دارد. دو ویژگی حذف نویز بسیار قدرتمند و شفافیت صدا از اصلی‌ترین قابلیت‌های ارتقاء یافته در این سیستم به شمار می‌روند.

۵-ایرپاد مکس:

ایرپاد مکس در واقع جدید‌ترین و گران‌ترین محصول کمپانی اپل محسوب می‌شود. این محصول برای اولین بار با قیمت ۵۴۹ دلار روانه بازار گردید. اما نکاتی همچون میزان نگهداری شارژ بالا (۲۰ ساعت شارژ) و ضد آب و زنگ بود از اصلی‌ترین دلایل محبوبیت آن به شمار می‌رود. ازجمله رنگ‌بندی‌های موجود برای این محصول می‌توان به نقره ای، خاکستری، آبی آسمانی، صورتی و سبز اشاره کرد.

کدام نسل از ایرپاد را خریداری کنیم؟

به طور کلی این مسئله که کدام نسل را خریداری کنید، مهم نیست! چرا که تمامی ایرپادهای اپل دارای کیفیت ساخت و صدای بی‌نظیری هستند و قابلیت‌های فوق العاده‌ای را در اختیارتان قرار می‌دهند. بنابراین اگر شما هم از طرفداران هدفون‌های بیسیم هستید و می‌خواهید بهترین نمونه را خریداری کنید، در ابتدا می‌بایست به بودجه مالی‌تان توجه کنید. اما بدون شک ،بدیهی است که نسخه ایرپاد پرو بدون نقص‌ترین گزینه خواهد بود. ایرپاد مکس آیفون دارای کیفیت صدای فوق العاده است و دارای تراشه H۱  می‌باشد و ویژگی‌هایی را در اختیارتان قرار می‌دهد که سایر موارد ندارند. اما بازهم می‌گوییم تمامی ایرپاد‌های اپل دارای کیفیت منحصر به فردی هستند و شما باید با توجه به شرایط مالی خود اقدام به خرید نمایید. در این راستا ما در این مقاله به این موضوع پرداختیم که ایرپاد چیست و چه قابلیت‌هایی دارد و همچنین سعی کردیم تا انواع آن را به صورت مختصر مورد بررسی قرار دهیم. به نظر شما با توجه به توضیحات ارائه شده، کدام مدل را می‌تواند بهترین ایرپاد برند اپل معرفی کرد؟

همچنین لازم به ذکر است چنانچه در این رابطه نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و برای خرید انواع هندزفری بیسیم نیاز به راهنمایی دارید، می‌توانید از همکاران ما در فروشگاه اینترنتی ایران گجت یکی از پیشتازان در زمینه فروش انواع وسیله هوشمند، راهنمایی دریافت نمایید.

2 thoughts on “ایرپاد چیست و چه کاربردهایی دارد؟

  1. مهدوی گفت:

    بسیار عالی،ایرپاد های اپل واقعا با کیفیت هستند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *