راهنمای خرید

راهنمای خرید باتری گوشی هوشمند

راهنمای خرید باتری گوشی

همان طور که می‌دانید، در چندین سال اخیر، استفاده از دنیای مجازی به شدت افزایش یافته است و به همین دلیل استفاده از گوشی‌های هوشمند نیز افزایش چشمگیری داشته و در سراسر زندگی شاهد آن هستیم. به همین دلیل است که روز به روز شاهد پیشرفت‌های این ابزار هستیم، یکی از ویژگی‌های گوشی‌های همراه، قدرت نگهداری شارژ می‌باشد. در زمان‌های گذشته، باتری‌های گوشی‌ها تنها قادر بودند یک نصف روز شارژ را نگه دارند اما در دنیای امروزه و با پیشرفت‌های اخیر، قدرت نگهداری شارژ افزایش یافته و حتی در مواردی برخی از مدل‌ها قادر هستند تا دو روز هم دوام بیاورند.

با این حال، نکته‌ای وجود دارد و آن این است که تمام باتری گوشی‌ها دارای طول عمر مشخصی می‌باشند و پس از گذشت مدت زمانی مشخص، بازده این باتری‌ها کاهش می‌یابد و دیگر مثل گذشته کیفیت نخواهد داشت. در این شرایط راه حل‌هایی برای شما وجود دارد، یکی از این راه حل ها، تهیه گوشی جدید است که گزینه سخت و هزینه بری می‌باشد. گزینه دیر که مناسب‌تر می‌باشد، تعویض باتری موبایل می‌باشد. در این مقاله قصد داریم تا راهنمای خرید باتری گوشی هوشمند را در اختیارتان قرار دهیم؛ بنابراین تا انتهای این مقاله همراه باشید تا بتوانید در نهایت دست به خرید مناسبی بزنید.

بهترین زمان برای تعویض باتری گوشی چه زمانی می‌باشد؟

ممکن است این سوال برای بسیاری از کاربران گوی‌های هوشمند به وجود بیاید که بهترین زمان برای تعویض باتری موبایل چه زمانی می‌باشد و آیا این کار درست و منطقی می‌باشد؟ در ابتدا لازم است که ذکر کنیم به طور معمول قاعده و قانون خاصی برای زمان تعویض موبایل وجود ندارد و همه این موارد به الگوی نگهداری شما از موبایلتان و نحوه نگهداری از باتری گوشی‌تان نیز بستگی پیدا می‌کنند. از مواردی که ممکن است باعث شوند باتری گوشی شما به تدریج ضعیف شوند، این است که از گوشی خود به مقدار زیاد برای گیم استفاده کنید و مورد دیگر استفاده در شارژ خالی شدن پیاپی باتری به زیر ۲۰ درصد است. اگر این نکات را رعایت نکنید ممکن است طول باتری شما به مرور کاهش یابد و زمان تعویض آن زودتر از حد انتظار شود.

اگر در حال حاضر حس می‌کنید که شارژدهی گوشی شما نسبت زمان خرید آن کاهش یافته و گاهی شاهد خالی دشمن ناگهانی باتری موبایل خود هستید باید به این نتیجه برسید که عمر باتری گوشی شما رو به اتمام است و زودتر باید به فکر راه چاره باشید.

در سال‌های اخیر کمپانی اپل با انتشار iOS ۱۱.۳ قابلیت Battery Health را به گوشی‌های آیفون خود افزوده است که به کمک آن این امکان برای کاربر به وجود می‌آید که کیفیت باتری گوشی خود را بسنجید و در زمان درست نسبت به تعویض آن اقدام نمایید. این ویژگی این امکان را فراهم کرده تا ویژگی میزان سلامت باتری را به صورت عدد مشاهده و بررسی کنید. به طور معمول هر گاه سلامت باتری به کمتر از ۸۰ الی ۷۰ درصد رسید، می‌توان گفت گوشی شما دیگر همانند قبل قدرت شارژ دهی ندارد و زمان تعویض آن فرا رسیده است و بهتر است زودتر به فکر بیوفتید؛ اما در خصوص تشخیص کاهش کیفیت باتری موبایل‌های دسته اندروید، راهکار واضح و مشخصی وجود ندارد و بهترین و شاید تنها راحتی که وجود دارد این است که میزان شارژ دهی موبایل خود را با روز‌های نخست خرید آن بسنجید.

در این مورد که آیا عوض کردن باتری کاری منطقی به حساب می‌آید یا خیر نظرات بسیار متفاوتی وجود دارد. این نکته وجود دارد که پیدا کردن باتری با کیفیت قابل قبول در بازار امروزی، کار چندان ساده‌ای نیست و شاید به سختی بتوان پیدا کرد، اما هنگامی که باتری موبایل به این مرحله وارد می‌شود، چاره دیگری وجود ندارد و افراد مجبور به انجام آن می‌شوند.

خرید باتری گوشی

نکات خرید باتری گوشی همراه

تا به اینجا در این قسمت مقاله سعی کردیم تا شما را با نکات اولیه در خصوص بهترین زمان برای تعویض باتری گوشی آشنا کنیم و آیا انجام این کار منطقی و مقرون به صرفه می‌باشد یا خیر. در این قسمت از مقاله قصد داریم به خرید و راهنمای خرید باتری گوشی بپردازیم. همان طور که گفتیم، تهیه کرده یک باتری با کیفیت مناسب کار ساده‌ای نمی‌باشد و ممکن است دارای دشواری‌های زیادی باشد. در بازار امروزی، باتری‌های غیر اصل بسیار زیاد شده‌اند و گسترده بودن انواع باتری که شامل باتری‌های شرکتی، OEM، تقویت شده و … می‌باشد، سبب شده تا افراد در این خرید، گزینه‌های زیادی پیش رو داشته باشند و در نتیجه انتخاب سخت گردد. اگر شما عزیزان در زمینه تعمیرات گوشی تخصص و آشنایی ندارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم تا این فرایند را به یک متخصص در این حوزه بسپارید تا مشکلی برای دیگر قطعات گوشی شما به وجود نیاید.

 

۱-به تاریخ تولید محصولات توجه کنید.

شاید برایتان جالب باشد که بدانید باتری‌ها به دلیل اینکه ماهیتی شیمیایی دارند، به شرایط نگهداری مناسب نیاز دارند تا سلول‌های آن‌ها تخریب نشوند و بتوانند کارایی خود را حفظ کنند. این شرایط در بسیاری از فروشگاه‌ها مهیا نمی‌شود و ممکن است باتری‌ها را در زمان‌های طولانی در فضایی نامناسب نگه داری کنند و از این طریق باعث خرابی باتری شوند.

این موضوع ممکن است سبب شوند حتی اگر باتری مورد نظر بسیار با کیفیت باشد هم، کارایی خوبی از خود نشان ندهد و حتی گاهی کار نکند. بنابراین نخستین نکته مهمی که باید در هنگام خرید باتری گوشی به یاد داشته باشید، توجه به تاریخ تولید باتری می‌باشد. از این طریق شما می‌توانید متوجه شوید که چقدر از طول عمر باتری در انبار‌ها سپری شده و یا در حال حمل و نقل بوده است. شما با انتخاب باتری‌های جدید تر، قادر هستید کارایی مناسب‌تری را دریافت کنید.

 

۲-به داشتن گارانتی و معتبر بودن آن توجه کنید

یکی دیگر از نکات حایز اهمیت در حین خرید باتری گوشی، توجه به گارانتی معتبر آن می‌باشد. اکثر محصولات برقی و الکتریکی گارانتی دارند و باتری‌های موبایل‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. بنابراین یکی از فاکتور‌های مهم در هنگام انتخاب باتری، شرکت گارانتی دهنده می‌باشد. شما برای این باتری هزینه پرداخت می‌کنید، به همین جهت منطقی است که با داشتن گارانتی، خیال خود را از این خرید جمع کنید. به طور معمول آن دسته از باتری‌های گوشی که دارای گارانتی‌های طولانی‌تری هستند، طول عمر بیشتری خواهند داشت. در کنار این، با در دست داشتن گارانتی، شما مطمئن خواهید بود در در فرایند حمل و نقل با نگهداری در انبار باتری سالم مانده و در غیر این صورت، شرکت گارانتی کننده، پاسخگو مشکل شما خواهد بود.

انبوه باتری‌های با کیفیت موجود در بازار، دارای گارانتی در حدود ۶ ماه می‌باشند که این مدت زمان می‌تواند کیفیت و طول عمر باتری موبایل شما را تضمین کند. برخی از باتری‌ها تیر دارای تست سلامت هستند و در صورتی که مشکل داشتند، می‌توانید آن‌ها را مرجوع نمایید. به طور کلی به شما پیشنهاد می‌کنیم که به سراغ باتری‌هایی که هیچ گونه گارانتی ندارند، نروید.

گارانتی باتری گوشی

۳-ظرفیت باتری گوشی را چک کنید

از دیگر فاکتور‌های مهم در حین خرید باتری گوشی، توجه به ظرفیت باتری می‌باشد. ظرفیت باتری گوشی را با میلی آمپر ساعت نشان می‌دهند و هر چه قدر این مقدار بیشتر باشد، نشان دهنده این است که شارژ دهی باتری بیشتر است. به طور معمول افراد تصور می‌کنند که برای تعویض باتری گوشی حتما بایستی از باتری هم ظرفیت استفاده کنید اما این نکته لزوما درست نیست و ممکن است اینطور نباشد.

تعدادی زیادی از فروشندگان برای اینکه هزینه ها، باتری‌های کن کیفیت‌تری را نسبت به نسخه اورجینال آن به فروش می‌رسانند که میزان شارژ دهی‌ام نیز کمتر خواهد بود و در نتیجه هزینه آن نیز کم می‌شود. در کنار این، برخی از کمپانی‌های متفرقه، ممکن است اقدام به تولید باتری‌های تقویت شده‌ای بزنند که ظرفیت و شارژ دهی بیشتری نسبت به نسخه‌های اورجینال دارند. درباره باتری‌های تقویت شده نمی‌توان نظر واحدی داد و به شما پیشنهاد می‌کنیم که به معتبر بودن فروشگاه و کمپانی سازنده توجه کنید و از افراد ماهر در این حوزه پرس و جو کنید.

 

۴-به کیفیت و اصل بودن باتری گوشی نیز توجه نمایید

از دیگر مسایل مهم در هنگام خرید باتری گوشی، این است که به کیفیت باتری و اورجینال بودن آن دقت نمایید. هنگامی که شما وارد بازار می‌شوید و قصد انتخاب باتری را دارید، مکن است با ده‌ها مدل متفاوت باتری مواجه شوید که از نظر ویژگی‌های مختلف متفاوت از هم باشند و شما ندانید کدام بهتر است. از طرف دیگر استفاده و نصب باتری‌های نا مرغوب، امکان دارد صدمات جبران ناپذیری را برای گوشی شما ایجاد کند که باعث به وجود آمدن مشکلات و هزینه‌های بیشتر شود. بنابراین حتماً به کیفیت ساخت باتری نیز توجه ویژه داشته باشید. سعی کنید سراغ باتری‌های خیلی ارزان نروید و خریدی معقولانه داشته باشید. همچنین می‌توانید از افراد با تجربه در این زمینه نیز راهنمایی بگیرید تا از باتری گوشی خود رضایت کامل داشته باشید.

 

سخن پایانی

ما در این مقاله سعی کردیم تا مهم‌ترین نکاتی که لازم است در هنگام خرید باتری موبایل مد نظر قرار دهید را مورد بررسی قرار دهیم تا افرادی که قصد خرید باتری گوشی دارند، راحت‌تر بتوانند دست به خرید بزنند. در صورتی که شما عزیزان با کمک این راهنمای خرید باتری گوشی هوشمند نتوانستید پاسخ سوالتان را دریابید و  در این زمینه نیاز به مشاوره و راهنمایی‌های بیشتری دارید، می‌توانید با کارشناسان با تجربه ما ارتباط برقرار نمایید و نسبت به رفع مشکلات خود اقدام کنید. ایران گجت به عنوان یک مجموعه فروش موبایل و لوازم جانبی گوشی، بهترین باتری های گوشی با کیفیت بالا در اختیارتان قرار می دهد، کافیست با ما در ارتباط باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *