مقالات

تفاوت هندزفری بلوتوثی و سیمی چیست؟

تفاوت هندزفری ییسیم و سیمی

در دنیای پیشرفته و رو به رشد امروز استفاده از وسایل دیجیتال بسیار فراگیر شده است. به طوری که همه افراد به نحوی با آن‌ها در ارتباط هستند و از آن‌ها استفاده می‌کنند. هدفون‌ها و هندزفری‌ها از دسته وسایل جانبی هستند که بسیار کاربردی بوده و اکثر افراد از آن‌ها استفاده می‌کنند. این وسایل جانبی در حین گوش دادن آهنگ یا هر فایل صوتی به شما کمک خواهند کرد. هندزفری‌ها در دو نوع سیمی و بی‌سیم وجود دارند که هریک مزایا و معایب مختص به خود را دارد. در ادامه به بررسی تفاوت هندزفری بلوتوثی و سیمی خواهیم پرداخت و ویژگی های  آن‌ها را با هم مقایسه خواهیم کرد. چنانچه در این رابطه اطلاعات کافی ندارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر در این رابطه تا انتها با ما همراه بمانید.

کاربرد هندزفری چیست؟

حتما برای شما‌ هم پیش آمده است که در مکانی باشید و قصد دارید بدون ایجاد مزاحمت برای فرد دیگری موزیک گوش دهید. در این زمان هندزفری به کمک شما می‌آید. هندزفری‌ها وسایل بسیار کاربردی و ویژه‌ای هستند. اکثر افراد برای گوش دادن موسیقی، تماشای فیلم، گوش دادن به پادکست، تماس‌های تلفنی و… از هندزفری استفاده می‌کنند.

هندزفری‌ها انواع زیادی مانند سیمی، با سیم، معمولی، گران قیمت، مخصوص اندروید یا ios دارند؛ اما کاربرد تمامی آن‌ها یکی است و تمامی آن‌ها برای گوش دادن به فایل‌های صوتی تولید شده اند. پس فرقی نمی‌کند که از چه نوع هندزفری استفاده کنید.

گسترش دنیای موسیقی و موزیک‌ها در حال حاضر باعث شده تا استفاده از هندزفری‌ها افزایش پیدا کند. شما می‌توانید هر نوع هندزفری را بر طبق سلیقه خود خریداری کرده و از آن استفاده کنید. اما سوالی که در زمان تهیه هندزفری پیش می‌آید این است که هندزفری سیمی یا هندزفری بی‌سیم کاربردی‌تر است؟

در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال پاسخ داده و با ویژگی های هریک از این مدل هندزفری ها آشنا شویم.

تفاوت هندزفری بیسیم و سیمی

معرفی هندزفری های بی سیم

در سال‌های گذشته هزینه تولید یک هندزفری بی‌سیم بسیار زیاد بوده است. اما در طی سال‌های گذشته هزینه تولید این نوع از هندزفری به طور چشمگیری کاهش یافته است. به همین دلیل استفاده از هندزفری‌های بی‌سیم به طور چشمگیری افزایش یافته است.

هندزفری‌های بی‌سیم دارای یک ساختار کلی هستند؛ این ساختار شامل درایور صوتی، گیرنده بلوتوثی، تقویت کننده‌های داخلی و دیگر اتصالات است که برای از بین بردن استفاده از سیم در آن به کار رفته اند. تمامی این اتصالات و قطعات با توجه به نوع کیفیتی آن‌ها به هزینه تولید آن می‌افزایند. نکته دیگر این است که هندزفری‌های بی‌سیم عمر محدود‌تری نسبت به هندزفری‌های با سیم دارند. زیرا هندزفری‌های بی‌سیم دارای باتری هستند و از گذشت مدت زمانی باتری آن‌ها ضعیف و از رده خارج می‌شود. اما هندزفری‌های سیمی از باتری تلفن همراه استفاده کرده و نیاز به باتری جداگانه ندارند.

مورد دیگر که باید به آن اشاره شود این است که هندزفری‌های سیمی مشکلات بیشتری برای نگه داری دارند. قطع شدن و یا گره خوردن سیم آن‌ها از مشکلاتی است که اکثر افراد با آن مواجه هستند. به همین خاطر افرادی که تحرک زیادی دارند و یا ورزشکار هستند از این نوع هندزفری‌ها استفاده نمی‌کنند. همچنین با استفاده از هندزفری‌های بی‌سیم شما تا فاصله‌ای محدود می‌توانید از تلفن همراه خود یا دستگاهی که هندزفری به آن متصل است دور شوید.

مزایای هندزفری های بی سیم 

هندزفری‌های بی‌سیم که امروزه در میان مردم بسیار مورد محبوبیت قرار گرفته‌اند دارای مزایا و ویژگی‌های بسیار خوبی نیز هستند. استفاده از ایربادز در حین انجام کار‌های روزمره بدون وجود سیم اضافه از اصلی‌ترین دلیل محبوبیت آن‌ها است. همچنین این نوع هندزفری‌ها به اکثر دستگاه‌ها و پلتفرم‌ها متصل شده و دارای محدودیت‌های بسیار کمی هستند.

از دیگر دلایل محبوبیت آن‌ها سایز کوچک آن‌ها است. این دسته هندزفری‌ها هر بار کوچک‌تر از قبل تولید شده و مجهز به دستیار صوتی‌های داخلی نیز هستند. عمر باتری بالا با استفاده از کیس شارژر و فست شارژ بی‌سیم از قابلیت‌های به خصوص آن‌ها نیز می‌باشد.

همچنین در زمان تماس می‌توانید از قابلیت حذف نویز فعال استفاده کنید؛ این قابلیت به شما این امکان را می‌دهد که نویز‌های موجود در اطراف خود را از بین ببرید و صدای واضحی را در زمان تماس به مخاطب خود انتقال دهید.

هندزفری بیسیم بلوتوثی

تفاوت هندزفری بلوتوثی و سیمی و مقایسه ویژگی های آن ها

اکثر افراد بر این باورند که هندزفری‌های سیمی محصولاتی قدیمی و ابتدایی بوده که برای کار‌های عادی و ساده از آن‌ها استفاده می‌شود. اما باید بدانید که هندزفری‌های سیمی داری تنوع بیشتری هستند و در قیمت‌های متنوعی نیز یافت می‌شوند. اما با این حال امکانات آن‌ها از هندزفری‌های بی‌سیم کمتر است.

در واقع هندزفری‌های سیمی محدودیت بیشتری را برای افراد ایجاد می‌کنند. اما نکته قابل توجه این است که با توجه به تمامی نقص‌ها و محدودیت‌هایش کیفیت صدای بهتری را ارائه می‌دهد. این کیفیت صدا به گونه‌ای است که بسیاری از افراد که در حوزه موسیقی و آهنگسازی کار می‌کنند از نوع سیمی آن استفاده می‌کنند. اما در حالت کلی انتخاب هر نوع هندزفری بستگی به سلیقه شخصی افراد دارد.

با توجه به اینکه در دنیای امروز هندزفری‌های بی‌سیم بسیار وایرال شده و مورد توجه قرار گرفته اند؛ تولیدکنندگان آن‌ها نیز ویژگی‌ها و قابلیت‌های زیادی را برای آن‌ها درنظر گرفته اند. تولید کنندگان در افزایش کیفیت صدای اینگونه هندزفری‌ها بسیار موفق بوده اند. در واقع یکی از اصلی ترین تفاوت هندزفری بلوتوثی و سیمی در کیفیت صدا و قابلیت استفاده راحت از آن ها به شمار می رود.

حال خوب است نگاهی کلی به مزایا و معایب هر کدام از هندزفری های سیمی و بی سیم بیندازیم.

مزایا و معایب هندزفری های سیمی

  • مزایا
  • هندزفری‌های سیمی دارای کیفیت و دقت بیشتری در تولید صدا هستند.
  • این دسته از هندزفری‌ها دارای مشکلات زمانی و یا دستوری مانند لگ نیستند.
  • هندزفری سیمی نیازی به شارژ ندارد؛ زیرا دارای باتری جداگانه نیست و از باتری تلفن همراه و یا دستگاه متصل به آن استفاده می‌کند.
  • عمر هندزفری‌های سیمی بسیار بیشتر از هندزفری‌های بی‌سیم است. زیرا دارای باتری نیستند.
  • همچنین هندزفری‌های سیمی دارای قیمت بسیار به صرفه‌تر از هندزفری‌های بی‌سیم هستند و قیمت مقرون به صرفه‌تری دارند.

 

  • معایب

از اصلی‌ترین معایب هندزفری‌های سیمی، سیم آن‌ها است. زیرا شما در زمان تحرک و یا فعالیت‌های بدنی مانند ورزش نمی‌توانید به راحتی از آن استفاده کنید و محدودیت‌هایی برای شما ایجاد می‌کند.همچنین امکان پارگی و یا خرابی سیم در طول زمان وجود دارد.

 

مزایا و معایب هندزفری بی سیم

  • مزایا
  • از اصلی‌ترین مزایای هندزفری بی‌سیم‌عدم وجود سیم اضافه است که به شما اجازه آزادی عمل بیشتری می‌دهد.
  • برد این نوع هندزفری‌ها بیشتر است و جا به جایی آن‌ها بسیار راحت است.
  • همچنین می‌توان به تمامی دستگاه‌های دارای بلوتوث متصل شده و از آن استفاده کرد.
  • از دیگر مزایای هندزفری‌های بی‌سیم قابلیت استفاده آن‌ها به صورت اتصال همزمان به چند دستگاه است. همچنین امکان سوییچ کردن در زمان استفاده از این دستگاه‌ها نیز وجود دارد.

 

  • معایب
  • از اولین و مهم‌ترین معایب این نوع از هندزفری‌ها کیفیت صدای کمتر آن‌ها نسبت به هندزفری‌های سیمی است. این کیفیت صدا با دور شدن از منبع پخش بیشتر و بیشتر کاهش پیدا می‌کند.
  • علت دیگر ایجاد برخی مزاحمت‌ها توسط دستگاه‌های بلوتوثی دیگر است.
  • هندزفری‌های بی‌سیم نیاز به شارژ مداوم دارند و همواره باید از کیس شارژر آن استفاده کرد.
  • از مهم‌ترین معایب آن‌های قیمت بالا است که در مقایسه با هندزفری‌های سیمی قیمت بیشتری دارند.
  • همچنین امکان وجود لگ و یا کندی در اتصال، یا حتی قطع اتصال نیز وجود دارد.

تفاوت هندزفری بی سیم و سیمی چیست

سخن پایانی

در این مقاله سعی شد تا به بهترین نحو، تفاوت هندزفری بلوتوثی و سیمی مورد بررسی قرار گیرد،  تا در زمان خرید دچار سردرگمی نشوید. شما باید با توجه به ویژگی‌های هریک و سلیقه شخصی خود یکی از هندزفری‌های سیمی و بی‌سیم را برای استفاده انتخاب کنید. هیچ یک از این هندزفری‌ها برتری نسبت به دیگری ندارد و شما باید با توجه به نوع استفاده شخصی خود اقدام به خرید کنید.

اگر شما تحرک زیادی ندارید و فعالیت بدنی شما کمتر است، می‌خواهید هزینه کمتری کنید و کیفیت صدا برای شما در اولویت است می‌توانید هندزفری سیمی تهیه کنید.

اما اگر دارای تحرک و فعالیت زیادی هستید، توانایی پرداخت هزینه بالاتر را دارید و می‌خواهید که از دردسرهای نگه داری هندزفری سیمی رها شوید بهترین گزینه برای شما هندزفری‌های بی‌سیم هستند. فروشگاه اینترنتی ایران گجت، به عنوان یکی از سایت های پیشرو در این زمینه انواع هدفون و هندزفری را در اختیار شما عزیزان قرار می دهد. اگر نیاز به محصولی در این زمینه دارید و برای خرید نیاز به مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر دارید، می توانید با ما در ارتباط باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *