راهنمای خرید

نحوه تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی سامسونگ

نحوه تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی سامسونگ:

این مقاله درخصوص تشخیص شارژر اصلی و تقلبی سامسونگ است. سوالی که برای خیلی از ما پیش میاد اینه که  شارژر اصلی سامسونگ واقعا چه شکلی است؟ سامسونگ یک شرکت چندملیتی در کره جنوبی است که به ابزارهای الکترونیکی مانند تلفن هوشمند، لپ تاپ، تلویزیون، یخچال، ماشین لباسشویی و … مشهور است.

برند شماره یک جهان:

بر اساس گزارش‌های مختلفی این برند بالاترین فروش در بین برندهای تولید کننده گوشی را دارد.و این طبیعیه که بعد از ارائه یک محصول از شرکتی که فروش بسیار بالایی دارد بسیاری از شرکت ها سعی می‌کنند محصولات آنها رو کپی و روانه بازار کنند. و تشخیض این محصولات کپی از اصلی بسیار دشوار میباشد و ممکن است شما این محصول کپی را خریداری کنید که خب این محصول (مانند یک شارژر کپی) عمر زیادی نخواهد داشت و حتی ممکن از به دستگاه اصلی شما آسیب بزند.

شارژر کپی به گوشی آسیب میزنه؟

شارژر تقلبی و کپی سامسونگ بسیار شبیه شارژر اصلی است. شما نمی توانید تشخیص دهید که کدام یک اصل و کدام یک تقلبی است. شارژر مانند یک شارژر اصلی کار می کند، اما ممکن است به گوشی هوشمند شما آسیب برساند. البته بسیاری از کاربران گوشی های هوشمند بر اساس تجربه خود می‌گویند که استفاده از شارژرهای شخص ثالث و کابل USB هیچ خطری ندارد، اما در بسیاری از موارد ثابت شده است که استفاده از محصولات الکترونیکی غیر اصل مانند شارژر، باتری، کابل USB و سایر تجهیزات ممکن است خطرناک باشد و احتمالا به گوشی هوشمند شما آسیب برساند.

پس بهتره مراقب باشیم که تو خرید شارژر، شارژری که میخریم کپی و تقلبی نباشه امروز و تو این مقاله مواردی بهتون میگیم که تشخیص شارژر کپی از اصلی رو خیلی براتون راخت میکنه.

چرا باید از شارژر اصلی سامسونگ استفاده کرد؟

کار با یک شارژر تقلبی برای هر گوشی هوشمند ممکن است اثرات منفی مانند داغ شدن بیش از حد و سرعت شارژ پایین داشته باشد. چگونه شارژر جعلی سامسونگ را تشخیص بدیم؟

سامسونگ توصیه می‌کند فقط از لوازم جانبی اصلی یا تایید شده سامسونگ استفاده کنید که به طور خاص برای استفاده در محصولات سامسونگ طراحی شده اند. استفاده از باتری‌ها، کابل‌ها و شارژرهای ناسازگار ممکن است برای استفاده ایمن نباشد و می‌تواند به دستگاه آسیب برساند یا آسیب خارجی وارد کند. استفاده از باتری تایید نشده ممکن است منجر به بادکردن یا آتش گرفتن باتری شود.

تشخیص شارژر اصلی از شارژر کپی سامسونگ:

تشخیص تفاوت بین شارژر اصلی سامسونگ و تقلبی بسیار مهم است. این به شما کمک می کند تا از شارژرهای تقلبی بالقوه خطرناکی که می توانند به تلفن، باتری یا سایر دستگاه های الکترونیکی شما آسیب برسانند، اجتناب کنید.

۶ راه تشخیص شارژر اصلی سامسونگ از شارژر کپی:

۱-لوگو:

ابتدا به لوگو نگاه کنید. ضخامت حرف A در شارژر جعلی سامسونگ بیشتر از شارژر اصلی است. لوگوی سامسونگ در شارژر اصلی ضخامت همه حروف یکسان است.

. ضخامت حرف A در شارژر جعلی سامسونگ بیشتر از شارژر اصلی است

۲-متن های پرینت شده روی شارژر:

اگر نوشته ها به صورت کمرنگ تر و همچنین به صورت کج بر روی شارژر چاپ شده باشند این به معنی این است که شارژر کپی است.

متن های پرینت شده روی شارژر

۳-اندازه پین های شارژر:

با دقت نگاه کنید، تفاوت بین پین ها را خواهید دید. پایه شارژر کپی سامسونگ از بالا به پایین یکسان است. اما قسمت سفید پین شارژر اصلی سامسونگ ضخیم تر از قسمت بالایی است.

اندازه پین های شارژر

۴-اندازه پورت USB

در برخی موارد، شارژر اصلی است، اما کابل شارژ USB تقلبی است. شما می توانید با استفاده از اندازه و رنگ پورت شناسایی کنید. رنگ پورت کپی از رنگ اصلی تیره تر است و همچنین کمی  بلندتر است.

 

اندازه پورت USB

۵-کیفیت ساخت:

سامسونگ یک برند معتبر است و همیشه از مواد با کیفیت خوب در محصولات خود استفاده می کند. اگر متوجه کیفیت ساخت محکم و قوی هستید، این یک نمونه اصلی است. شارژرهای تقلبی سامسونگ از پلاستیک با کیفیت ارزان ساخته شده اند

۶-وزن شارژر:

اگر هم شارژرهای تقلبی و هم اورجینال سامسونگ را دارید، می توانید به راحتی تفاوت بین آنها را متوجه شوید. با توجه به ساخت با کیفیت بالا، شارژر واقعی باید نسبت به شارژر تقلبی سنگین‌تر باشد.

۷-گرما و دمای شارژر:

بعد از ۲-۳ بار شارژ با شارژر تقلبی سامسونگ، شارژر گرمتر از حد معمول می شود.همچنین ممکن از گوشی شما نیز داغ شود.

 

منبع: ویندوز ادیشن

One thought on “نحوه تشخیص شارژر اصلی از شارژر تقلبی سامسونگ

  1. حمید گفت:

    بسیار هم عالی ولی ایراد ممنونم خداقوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *