اخبار تکنولوژی

ساعت‌های هوشمند بدون صفحه نمایش، آینده ساعت‌های تناسب اندام؟

طراحی ساعت ها:

ساعت‌های هوشمند هر روز در حال شیک‌تر شدن می‌باشند.چندین سال است که ما شاهد بهترین ساعت‌های هوشمند و دستبندها و مچبندهای ردیاب سلامتی با بالاترین تکنولوژی‌ها هستیم که می‌توانند کارهای بسیار شگفت انگیزی انجام دهند. اما طراحی ساعت‌های هوشمند معمولا در برابر ساعت‌های آنالوگ از لحاظ زیبایی معمولا کمی عقب تر هستند.

Apple Watch Ultra یک تکه شگفت انگیز از فناوری تناسب اندام است – بهترین اپل واچ تا کنون، از منظر تکنولوژیکی و ساخت و ساز – اما آنقدر بزرگ است که مانند این است که آیفون روی مچ دست شماست. صفحه‌های ساعت همیشه روشن(Always-on) مادون قرمز و قاب‌های برجسته و ناهموار این واقعیت را پنهان نمی‌کنند که شما یک آینه سیاه ۴۹ میلی‌متری پوشیده‌اید. سایر ساعت‌های هوشمند، به‌ویژه مدل‌های متمرکز بر تناسب اندام، از لحاط استایل، زیبایی و ظرافت خیلی بهتر از این مورد نیستند.

صفحه نمایش بیشتر استرس بیشتر:

هر بار که یک وسیله دارای صفحه نمایش دیجیتال برای پایش سلامتی خودمان اضافه میکنیم یک مورد به استرس‌های ما اضافه می‌شود.همین که دسترسی به نمایش اعلان ها را به ساعتتان اضافه میکنید ،ایمیل‌های کاری، پیام‌های واتس‌اپ، تماس‌های تلفنی و موارد دیگر باعث ایجاد جریان ثابتی از فلاش‌ها و وزوزها در دستگاه بسته‌شده به دست شما می‌شود. اگر شب بد خوابیده اید یا برای یک ساعت حرکت نکرده اید، ساعتتان شما را به حرکت در می آورد، حتی اگر کاری نتوانید در این مورد انجام دهید.

تغییر رویه شرکت ها:

در طول همه گیری کرونا، ورزش‌های خانگی به یک امر عادی تبدیل شد و صنایع تناسب اندام و فناوری انبوهی از خدمات پخش تمرین و ورزش و تجهیزات یکپارچه را روانه بازار کردند. با این حال، اکنون که همه ما به باشگاه بازگشته‌ایم، شرکت‌ها برای مفید نگه داشتن این محتوا تلاش کرده‌اند. پلوتن(شرکتی که در زمینه ارائه نرمش های خانگی در دوران کرونا بسیار پیشرفت کرد) پس پایان قرنطینه ها افت شدیدی کرد، اکنون برای بروز نگه داشتن خود و بروز شدن با شرایط موجود به کاربران خود اجازه می‌دهد تا امتیازاتی را برای ورزش خارج از ماشین جمع‌آوری کنند. Apple Fitness+ برنامه Yoga for Every Runner را ایجاد کرده است، مجموعه ای از تمرینات برای حمایت از فعالیت در فضای باز، و تمرینات صوتی Time to Run و Time to Walk  با این حال این برندها برای این تغییرات بسیار تحت فشار هستند و در تلاش هستند تغییرات مفید و بروزی را انجام دهند.

Apple Fitness+ برنامه Yoga for Every Runner را ایجاد کرده است

در خصوص ساعت های هوشمند هم ما معتقدیم که آن ها نیز مجبور به این تغییرات هستند. در مقاله‌ای که در پایان سال گذشته در Garmin Instinct Crossover منتشر شد ذکر شد که ساعت ها باید اطلاعات موجود بر روی ساعت هوشمند را باید در حد یک ساعت آنالوگ کاهش دهند و اطلاعات فوق العاده زیادی را بر روی نرم افزار دریافت کنیم.

ساعت های آنالوگ تمام نشدنی هستند، بعلاوه من هنوز به ساعت هوشمندی برخورد نکرده ام که بخواهم در یک مراسم رسمی، مثلاً در مراسم عروسی خود بپوشم. وقتی صحبت از سبک به میان می‌آید، با وجود این واقعیت که بررسی ساعت‌های هوشمند بخش بزرگی از کار من است، همیشه مهندسی ساعت کلاسیک را به جای یک صفحه شیشه‌ای بدون شخصیت انتخاب می‌کنم.

علاوه بر کراس اوور، گروه‌های تناسب اندام مانند WHOOP، ساعت‌های هیبریدی دیگر مانند Withings ScanWatch Horizon، و حتی Fitbits قدیمی‌تر، علیرغم ارائه اطلاعات کم یا عدم ارائه اطلاعات روی صفحه‌نمایش، موفقیت‌هایی را تجربه کرده‌اند. من حتی پیشنهاد کرده بودم که در سال ۲۰۲۳ شاهد نمونه‌های بیشتری باشیم، زیرا مردم از اینکه دائماً به برق متصل باشند خسته شده‌اند، اما هنوز اشتهای خود را برای معیارها دارند.

ساعت بدون صفحه نمایش NoWatch:

اگر به نمایشگاه  CES 2023  از دور نگاه کنیم شاهد ساعت هایی از این دست خواهیم بود. سردبیر ایالات متحده سایت تک اینسایدر NoWatch را امتحان کرد، ساعت هوشمند هوشمندی که به جای صفحه نمایش، چهره ای آرام بخش از سنگ قیمتی دارد. این دستگاه دارای تمام حسگرهای معمولی ردیابی تناسب اندام و ردیابی خواب است، از جمله سنسورهای رسانایی پوست که برای اندازه گیری استرس طراحی شده اند. ممکن است به خواص تسکین‌دهنده کریستال‌ها اعتقاد نداشته باشید، اما این یک دستگاه جذاب و کنترل کننده استرس است که فقط یک ساعت آنالوگ نیست: این ساعت هویت خاص خود را دارد.

NoWatch یک قابلیت بسیار جالب دارد این ساعت می تواند به ساعت های کلاسیک آنالوگ متصل شود و آنها را به ساعت های تناسب اندام تبدیل کند، زیرا تمام سنسورهای لازم را در خود باند گنجانده شده است. این یک راه عالی برای شیک ماندن است و در عین حال قادر به ردیابی معیارهای مفید سلامتی است – به علاوه کاملاً از انرژی خورشیدی استفاده می کند.

 

منبع: تک رادار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *