مقالات

هدست گیمینگ حرفه‌ای چیست و چه ویژگی‌هایی دارد؟

هدست گیمینگ

لوازم جانبی جز اصلی‌ترین نقش‌ها را برای گیمرها ایفا میکند و برایشان اهمیت زیادی دارد. این لوازم البته اگر با کیفیت باشند، به گیمر کمک می‌کنند تجربه گیمینگ بهتری را به دست بیاورد و عملکرد بهتری نسبت به رقیب‌های خود در بازی داشته باشد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین جزء این وسایل، هدست‌ها هستند. یک هدفون گیمینگ باکیفیت و خوب این امکان را به بازیکن میدهد که صدای پای دشمن را در یک بازی آنلاین تیراندازی به خوبی بشنود.. این سوال که، هدست گیمینگ دقیقا چیست از جمله سوالات متنوعی است که برای گیمرهای تازه کار ممکن است، پیش بیاید. با پیشرفت در بخش بازی‌های ویدیویی و آنلاین، انجام دادن این بازی‌ها و محبوبیت و فراگیری آن هم از قدیم بیشتر شده است. در این بین طبیعی است که ابزارهایی که در این بازی‌ها مورد استفاده قرار میگیرند نیز خواهان بیشتری پیدا کند. این لوازم مناسب بازی‌ها ابزاری مانند موس، صفحه کلید، هدست گیمینگ، صندلی گیمینگ، مانیتور و … است که هر کدام دارای وظایف خاصی هستند. گیمر با کمک گرفتن از این ابزارها می‌تواند تجربه بازی راحت‌تر و موفق‌تری را داشته باشد. در ادامه نکات مربوط به خرید هدست گیمینگ حرفه‌ای  را بررسی می کنیم، تا پایان با ما همراه بمانید..

تفاوت هدست گیمینگ با هدست کامپیوتر و سایر چیست؟

در ابتدای کار میخواهیم این مورد را بررسی کنیم که هدست گیمینگ چیست و چه فرقی با هدست‌های معمولی و کامپیوتری دارد. در واقع بهتر است بدانید که هدست گیمینگ نوعی از هدست معمولی است که میکروفونی اضافه و جداگانه و قوی‌تر دارد. این هدست‌ها کیفیت صدای بسیار بالایی دارند که در بخش موسیقی هم طرفداران بسیاری به خود جذب کرده است. البته توجه کنید که خصوصیات هدست‌های گیمینگ فقط شامل داشتن صدای بلند نمیشود بلکه این هدست‌ها می‌توانند جزئیات صدا را به صورت کامل، واضح، شفاف و با حذف نویزها ارائه دهند. بهتر است بدانید که این هدست‌ها به طور حتم دارای میکروفون نیستند و برخی از آن‌ها ممکن است بدون میکروفون به بازار ارائه شوند.

یکی از تفاوت‌های اصلی گیمرهای مبتدی و گیمرهای حرفه‌ای در استفاده آن‌ها در همین لوازم جانبی می‌باشد. اگر بخواهیم مثالی را بیان کنیم: گیمرهای مبتدی که از هدست معمولی که کاربرد تخصصی ندارد استفاده می‌کنند و به دلیل نشنیدن صدای دقیق محیط، صدای پای دشمن و… زود کشته می‌شوند ولی گیمرهای حرفه‌ای چون از هدست‌های مخصوص گیمینگ استفاده میکنند می‌توانند همه جزئیات بازی را به خوبی متوجه شوند.

هدست‌های گیمینگ دارای ویژگی‌های هدفون‌های عادی به اضافه میکروفون ویژه‌ی جدا است. در بدنه هدست‌های گیمینگ از آلومینیوم استفاده شده تا ساختار آن را سبک‌تر کند و از قالب‌های ژله‌ای و سیلیکونی استفاده میشود تا بازیکن در هنگام بازی‌های طولانی و بلند مدت احساس سنگینی روی گوش و درد آن و حتی سردرد نکند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست که استفاده از سیلیکون در این نوع هدست‌ها تاثیر بسیار زیادی در کاهش تعریق بدن میشود.

قیمت هدست گیمینگ

بهترین هدست‌های گیمینگ چه ویژگی‌هایی باید داشته باشند؟

اگر میخواهید بهترین هدست‌های گیمینگ را تهیه کنید میتوانید، از برندهای معروف و با کیفیتی مثل ایسوس، ریزر، کورسیر، استیل سریز و… هدست مورد نظر را خریداری کنید. این برندها هدست‌های گیمینگ فوق‌العاده‌ای را به بازار عرضه نموده‌اند که توجه طرفداران بازی‌های آنلاین را به خود جلب کرده است. علاوه بر این‌ها، کمپانی مایکروسافت و سونی به عنوان صاحبان کنسول‌های بازی پلی استیشن و ایکس باکس نیز هدست‌هایی را با برند خود و یا با همکاری دیگر برندها وارد بازار کرده‌اند که به شما این اماکن را میدهند با هر پلتفرم و دستگاهی که قصد بازی کردن دارید، بهترین تجربه صوتی ممکن در جهان را در اختیار داشته باشید.

بهترین هدست گیمینگ باید دارای یک سری ویژگی‌هایی باشد که در نهایت باعث بهبود کیفیت بازی و پیشرفت در آن برای کاربر شود. به چند مورد از ویژگی‌های مهم اشاره میکنیم:

۱)راحت و نرم بودن:

یکی از ویژگی‌های اصلی که یک هدست باید داشته باشد، راحتی آن است. با توجه به اینکه گیمرها ساعت‌های زیادی را صرف بازی کردن می‌کند، بنابراین اهمیت بسیار زیادی دارد که هدستی را انتخاب کنید که وزن مناسبی و کمی داشته باشد و برای ساخت درایورهای آن از مواد نرم استفاده شده باشد تا گوش شما را در دراز مدت اذیت نکند

۲)کیفیت بالای صدا:

باید تا اینجای مقاله متوجه شده باشید که کیفیت صدا برای هر گیمری بسیار مهم است. برخلاف هدفون‌های معمولی، هدست‌های گیمینگ صدای وسیع‌تر و فراگیرتری از محیط اطراف را در اختیار شما قرار میدهند تا بتواند بیشتر شما را مجذوب و غرق در صحنه‌ی بازی‌ها کند. برخی از هدست‌های گیمینگهم قابلیت این را دارند که صدای فراگیر شبیه‌سازی شده را به شما ارائه کنند. برای بازی‌های اول شخص جنگی این ویژگی یعنی کیفیت صدای خوب، اهمیت بسیاری دارد، چونکه به شما کمک می‌کند بفهمید که دشمن شما دقیقا در کجا قرار دارد. .

البته به این نکته توجه کنید که به جز کیفیت صدا، کیفیت میکروفون یک هدست گیمینگ هم اهمیت زیادی دارد. یک میکروفون باکیفیت می‌تواند صدای شما را واضح‌تر و شفاف‌تر به گوش اعضای تیم‌تان برساند و در این صورت آن‌ها گزارش هارا بهتر درک میکنند، در حالی که ممکن است میکروفون بی‌کیفیت شما را به دردسرهای زیادی بیاندازد.

۳) دوام و استحکام بالا:

وقتی شما تصمیم میگیرید که یک هدست گیمینگ خوب تهیه کنید، انتظار دارید که عمر طولانی مدتی داشته باشد. متاسفانه برخی از تولیدکنندگان توجهی به کیفیت ساخت لوازم ندارند و بیشتر روی پایین نگه داشتن قیمت هدست خود و مقرون به صرفه بودن آن تمرکز می‌کنند. بنابراین شما باید هنگام خرید یک هدست به کیفیت ساخت آن توجه بسیاری داشته باشید

۴) قیمت مناسب:

برای تعداد بسیار زیادی از کاربران قیمت هدست گیمینگ از اهمیت زیادی برخوردار است. اگر مشکلی در هزینه بالای هدست‌ها نداشته باشید، می‌توانید بهترین هدست‌های گیمینگ بازار را بدون توجه کردن به قیمت آن‌ها تهیه کنید. اما اگر بودجه محدودی دارید و یا مبلغ خاصی را برای آن در نظر گرفته اید، شما می‌توانید با کمی تحقیق هدستی را انتخاب کنید که علی‌رغم امکانات خوبش، قیمت مناسبی داشته و از لحاظ کیفیت نیز متوسط باشد. .

۵)نداشتن تاخیر صدایی:

تأخیر در صدای هدست می‌تواند یکی از بدترین چیزهایی باشد که لذت بازی کردن را از شما خواهد گرفت. این مشکلی است که می‌تواند در هدست‌های گیمینگ بی‌سیم بیشتربه چشم بخورد که عمدتاً بی‌کیفیت و ارزان قیمت به بازار عرضه میشوند. بنابراین با انتخاب یک هدست مناسب، تا جایی که می‌توانید جلوی این اتفاق ناگوار را بگیرید. اما شاید برایتان این سوال پیش بیاید که تاخیر در صدا چه مشکلی ایجاد می‌کند؟ تصور کنید در حال انجام یک بازی تیراندازی آنلاین هستید. اگر که صدا با تأخیر به گوش شما برسد و شما بعد از انجام حرکت رقیب صدای اون را بشنوید، نمی‌توانید به موقع نسبت به مبارزه با آن واکنش نشان دهید و اقدام کنید پس در نتیجه آن فرد می‌تواند شما را بکشد. بنابراین هنگام خرید یک هدست گیمینگ وایرلس حتماً باید به این مورد توجه کنید.

خرید هدست گیمینگ

انواع مختلف هدست‌های گیمینگ:

به طور کلی دسته‌بندی هدست‌ها بر اساس نوع و قطر درایور به کار رفته در آن صورت میگیرد و سه نوع اند:

هدست‌های داخل گوشی: هدست داخل گوشی دارای درایور کوچکی است و همانطور که از نام آن مشخص است در درون گوش فرد قرار می‌گیرد. به این نکته توجه کنید که فاصله درایور هدست‌های داخل گوشی با پرده گوش بسیار اندک است و صدای واضحی را میتواند منتقل می‌کند. گرچه این هدست گیمینگ‌ها کوچک‌اند و قابلیت حمل دارند و معمولا قیمت آن‌ها نسبت به سایر کمتر است، اما به دلیل اندازه کوچک درایور، توانایی این را ندارد که گستره وسیعی از فرکانس‌های صوتی را پوشش دهد. همچنین استفاده طولانی مدت از این هدست‌های داخل گوشی ممکن است باعث خستگی فرد شود و به گوش به مرور زمان آسیب وارد کند.

هدست‌های رو گوشی: اندازه درایور این هدست‌ها نسبت به هدست‌های داخل گوشی بزرگتر است. یعنی هم می‌توانند گستره وسیع‌تری از فرکانس‌های صوتی را پوشش دهد و به گوش ما برساند و هم صدای بلندتری تولید کنند. این هدست‌ها دارای پد مخصوصی هستند که به راحتی روی گوش قرار می‌گیرد. .

هدست‌های دور گوشی: این هدست‌ها نیز نسبت به هدست‌های روگوشی دارای درایور بزرگتری هستند پس گستره بیشتری از فرکانس صوتی را در بر می‌گیرند و البته صدای بلندتری نیز دارند. اغلب هدست‌های دور گوشی دارای گوشی‌های بزرگی هستند که فضای دور گوش را کاملا ایزوله می‌کنند تا صدای محیط به داخل گوش راهی پیدا نکند. به‌ای نکته توجه کنید که قیمت هدست‌های دورگوشی به نسبت بالاتر است، اما وقتی در مورد یک هدست گیمینگ با کیفیت و برای استفاده‌های حرفه‌ای سخن میگوییم، باید بدانیم که بهترین انتخاب، هدست‌های دور گوشی است.

انواع هدست‌های گیمینک بلوتوثی:

از دید دیگر، هدست گیمینگ‌ها به دو دسته هدست با سیم و یا هدست بی‌سیم تقسیم‌بندی می‌شوند.هدست‌های بی‌سیم راحتی بیشتری را برای کاربر به ارمغان می‌آورند. این هدست‌های گیمینگ بی‌سیم، می‌تواند مستقیما با استفاده از رابط بلوتوث به دستگاه متصل شود.در استفاده از هدست‌های بلوتوثی، باید به میزان شارژدهی باتری آن توجه کنیم. البته این موضوع به قیمت هدفون نیز بستگی دارد. معلوم است که هر چقدر قیمت هدست گیمینگ بالاتر باشد، طبیعتا شارژدهی بهتری را ارائه می‌دهد، اما هر چقدر قیمت هدست گیمینگ پایین‌تر و ارزان‌تر باشد، باتری ضعیف‌تری را خواهیم داشت. هدست بلوتوث به شکل‌های گوناگونی می‌تواند شارژ شود. مثلا هدست بلوتوثی داخل گوشی که اندازه کوچکی دارد، با قرار گرفتن در باکس خود قابلیت شارژ دارد.

دقت داشته باشید که علاوه بر نوع درایور و نوع اتصال، تقسیم‌بندی دیگری نیز برای هدست‌ها بر اساس ساختار پشتی هدست وجود دارد. یک هدست گیمینگ می‌تواند پشت باز یا پشت بسته داشته باشد. هدست گیمینگ پشت بسته، صدای محیط را برایمان کاملا ایزوله می‌کند تا صدای ورودی به گوش واضح‌تر و قوی‌تر بنظر بیاید. اما در هدست گیمینگ پشت باز، علاوه بر اینکه قسمتی از صدای هدست به اطراف نیز ممکن است نشت کند، برخی از صداهای اطراف کاربر نیز گاهی به داخل گوش او وارد می‌شود. دلیل اصلی این موضوع القای حس طبیعی شنیدن صداها است.

هدست گیمینگ میکروفون دار:

امروزه تقریبا اکثر هدست‌ها دارای میکروفون می‌باشند و کمتر میتوان هدست یا هندزفری را پیدا نمود که از میکروفون برخوردار نباشد. اما چیزی که اهمیت دارد، این است که یک هدست میکروفون دار تا چه حد قادر است صدای ورودی به میکروفون را با کیفیتی بالا به سیستم یا گوشی منتقل کند. مهمترین چیزی که یک هدست میکروفون دار باید از آن را داشته باشد، قابلیت حذف نویز را دارا باشد.

قابلیت حذف نویز به این صورت کار می‌کند که هدست گیمینگ، با پیاده کردن یکسری الگوریتم‌های صوتی خاص، طیف وسیعی از فرکانس‌های صوتی مزاحم و نامربوط (معمولا نویزهای ثابت) را حذف می‌کند و صرفا صدای کاربر را مورد پردازش قرار میدهد و منتقل می‌کند. همچنین توجه داشته باشید که در هدست گیمینگ دور گوشی، هنگامی که قابلیت حذف نویز با پدهای ایزوله کننده دور گوش ترکیب می‌شود، تجربه بسیار فوق‌العاده و شگفت‌انگیزی برایتان ایجاد میکند.

طیف قیمتی هدست‌های گیمینگ:

همانند سایر وسایل، هدست‌ها نیز طیف قیمت‌های مختلفی دارند. که از زیر ۵۰۰ هزار تومان شروع شده و به قیمت‌های بالاتر میرونداگر بودجه شما کمتر از ۵۰۰ هزار تومان است و میخواهد در این رنج قیمت بهترین هدست را تهیه نمایید پیشنهاد ما به شما هدست گیمینگ لنوو مدل اچ ۴۰۱ است. این هدست ظاهر ساده و در عین حال جذاب و خوبی دارد، با وزن ۲۶۹ گرمی خود جزو هدست‌های سبک بشمار می‌آید و از یک هدبند و پدهای روگوشی نرم تشکیل شده است که حتی سرهایی با سایز بزرگ را هم بدون هیچگونه فشار زیادی پوشش می‌دهد.

قیمت انواع هدست

جمع بندی:

اگر جزو دسته‌ای از گیمرهایی هستید که به بازی‌های تیراندازی اول شخص بسیار علاقه‌مندید، بی‌شک از اهمیت داشتن یک هدست گیمینگ خوب و باکیفیت به طور کامل مطلع هستید. در صورتی که بودجه‌ای تا سقف ۱ میلیون تومان را برای خرید یک هدست مخصوص بازی در نظر گرفته باشید، یکی از بهترین گزینه‌ها برای شما هدست گیمینگ پورودو مدلE-Sports PDX ۴۱۰ است. بیشتر هدست‌های گیمینگ از اتصال سیمی استفاده می‌کنند و تعدا کمی هدست‌هایی هستند که بدون سیم هستند پس باید بدانی که قیمت بسیار بالایی دارند. اگر قیمت برای شما اهمیتی ندارد و بودجه کافی دارید و به دنبال خرید یک هدست مخصوص بازی بی‌سیم باکیفیت و عالی هستید، ما به شما هدست گیمینگ بی‌سیم استرو مدل آ ۵۰ را پیشنهاد میکنیم که قیمت آن بیشتر از ۹ میلیون تومان است. برای خرید هدست گیمینگ حرفه‌ای می توانید، از مشاوران و کارشناسان فروش، وبسایت ما کمک دریافت کنید. هدف ما در ایران گجت جلب رضایت شما مشتریان عزیز است، با ما در ارتباط باشید..

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *