آموزش, راهنمای خرید

راهنمای خرید هدفون-قسمت اول

راهنمای خربد هدفون-ایران گجت

راهنمای خرید هدفون

هدف نهایی ما در ایران گجت کمک به شما  همراهان عزیز برای انجام خریدی با آگاهی کامل است  ،لیست ها و بحث های بسیار زیادی برای راهنمای خرید یک هدفون وجود دارد و اگر کمی هم نا آشنا باشید به دنیای هدفون ها ممکن است این لیست ها دلهره آور باشند و شما را برای خرید یک هدفون نگران کند . ما در این راهنما به مواردی خواهیم پرداخت که درهنگام خرید یک هدفون لازم است که بدانیم تا با خیال راحت به خرید هدفون اقدام کرد .

نوع هدفون :

بیایید ابتدا به اصول اولیه دنیای هدفون ها بپردازیم و با انواع هدفون ها آشنا شویم . ما برخی از جوانب مثبت و منفی هر نوع هدفون را مرور خواهیم کرد تا بتوانید بفهمید کدام یک برای شما مناسب تر است.لازم به ذکر است که برای همه قوانین همواره استثناهایی وجود دارد و در این خصوص هم ممکن است برخی از هدفون در این دسته بندی ها جای نگیرند.

In-ear headphones یا هدفون های داخل گوشی :

اولین نوع از هدفون ها کوچک ترین آن ها نیز هستند  ، همتایان بی سیم آن ها نیز این چنین هستند . به این هدفون ها  in ears/earbudنیز گفته میشود . هدفون هایی که به همراه تلفن های هوشمند و یا mp3 player  های شما نیز عرضه میشوند به احتمال خیلی زیاد در این دسته قرار میگیرند . دلایل زیادی برای خرید این هدفون ها نسبت به سایر هدفون ها وجود دارد اما شاید بتوان بهترین دلیل برای خرید آن ها اندازه کوچک و قابلیت حمل آسان این هدفون ها باشد .

راهنمای خرید هدفون
مزایا :
  • قابلیت حمل:به دلیل اندازه و وزن آن ها هدفون های داخل گوشی (In-ear headphones) قابل حمل ترین نوع هدفون ها میباشند .میتوانید به راحتی این هدفون را در جیب های خود بگذارید و یا حتی اگر خیلی از آن ها استفاده میکنید میتوانید آن ها را دورگردن خود بیندازید بدون اینکه مزاحمتی برایتان ایجاد کند .
  • جداسازی صدا (noise isolation) :هدفون های داخل گوشی به دلیل اینکه کاملا درون گوش قرار میگیرند بهترین noise isolation را به کاربر ارائه میدهند .
  • مناسب برای ورزش: این مزیت به قابلیت حمل راحت برمیگردد اما ویژگی های دیگر این دسته از هدفون ها آن را برای تمرین بسیار مناسب میسازد ، Earbuds  تقریبا انتخاب همه ما برای وقتی است که قصد داریم در فضای باز ورزش کنیم . مطمئناً مردم از هدفون های دیگری نیز استفاده می کنند ، اما این دسته از هدفون ها به دلیل سبک بودن بسیار محبوب تر از آنها هستند.
معایب :
  • کیفیت صدا :هدفون های بزرگتر نسبت به این دسته از هدفون ها میتوانند صدایی با کیفیت بسیار بالاتر تولید کنند چرا که قادر به انجام این کار هستند . درایو های بزرگتر این قدرت را به آن ها میدهد که صدایی با کیفیت بهتر و بالاتر تولید کنند اما هدفون های داخلی گوشی به دلیل اینکه میخواهند قابل حمل تر شوند مجبور هستند از درایوهای بسیار کوچک تری استفاده کنند
  • سیم ها به راحتی در هم میپیچند : این برای همه هدفون های این دسته صدق نمیکند .اما بیشتر اوقات سیم ها در هم میپیچند و جدا کردن آن ها میتواند کلافه کنند باشد .

هدفون های بی سیم داخل گوشی True wireless earphones

همانند هدفون داخل گوشی که در بالا ذکر شد ، هدفونهای بی سیم به طور کامل  داخل گوش قرار میگیرند و بسیار قابل حمل هستند . نکته قابل توجه این هدفون ها همراه داشتن یک کیف به همراه آن میباشد که قادر است هدفون را نیز شارژ کند .این جدیدترین وسیله حمل هدفون ها میباشد که استفاده طولانی مدت تر از هدفون را فراهم میسازد

راهنمای خرید هدفون بی سیم
مزایا :
  • قابل حمل بودن :دقیقا مانند هدفون های داخل گوشی این هدفون ها نیز قابل حمل میباشند به شرط اینکه بتوان کیس آن ها را در جیب یا کیف خود گذاشت
  • عالی برای ورزش:در اکثر مواقع True wireless earphones ضد آب یا ضد عرق میباشند . این هدفون ها فاقد سیم میباشند و دیگر مانند هدفون های دسته قبل دست و پا گیر نیستند و به راحتی میتئوانید ازآن ها هنگام ورزش استفاده کنید
  •  استایل زیبا : این مورد با ایرپاد اپل شروع ، هدفون های بی سیم داخل گوش همواره راهی برای گوش دادن به موسیقی در ملا عام بوده اند  .
معایب:
  • عمر باتری : در این هدفون ها شرکت ها مجبورند به خاطر فضای کمتر از باتری های کوچک تری استفاده کنند که این موضوع موجب میشود معمولا عمر باتری آن ها پایین باشد
  • به راحتی گم میشوند :به دلیل اینکه هدفون های بی سیم داخل گوشی به سیم متصل نیستند به راحتی میتوانند بیوفتن و گم شوند

On-ear headphones هدفون های روگوشی :

هدفون های بعدی که بررسی آن ها خواهیم پرداخت و اندازه آن ها بزرگ تر خواهد بود هدفون ها رو گوشی هستند .برعکس هدفون ها داخل گوشی که در بالا ذکر شد این هدفون ها در داخل کانال گوش قرار نمیگیرند بلکه بر روی گوش قرار میگیرند .دسته های هدفون اکثر اوقات بر روی سر شما قرار میگیرند ، اما درایوها هدفون دقیقا بر روی گوش قرار میگیرند.

راهنمای خرید هدفون-هدفون رو گوشی
مزایا :
  • قابل حمل :اگر چه که مانند هدفون های داخل گوشی در جیب های شما جا نمیگیرند اما همچنان این هدفون ها نیز قابل حمل هستند. این دسته معمولاً برای افرادی است که می خواهند کیفیت صدای بالاتری را داشته باشند ، اما چیز بزرگ یا حجیمی نمی خواهند . بسیاری از هدفون های روگوشی لولا دارند که این باعث میشود بتوان اندازه آن ها را تقریبا به نصف کاهش داد
  •  باتری بزرگ تر : در کنار یک اندازه بزرگتر ، فضای بیشتری برای تعبیه باتری با ظرفیت بیشتر فراهم می شود. زمان بیشتری برای گوش دادن به آهنگ بهتر است
  •  صدای بهتر : اینها قرار نیست در جیب شما جای بگیرند،بنابراین این اندازه بزرگ این هدفون ها دارای درایوها بزرگ تری هستند که صدای بهتری را به شما عرضه میکند
معایب:
  • حمل سخت تر : بله ، هدفون های روگوشی هنوز قابل حمل هستند اما به اندازه هدفون های داخل گوشی  قابل حمل نیستند.قرار دادن آن ها در کوله پشتی راحت است ولی خیلی بهتر میشد اگر امکان داشت آن را در جیب قرار داد
  •  خارج شدن صدا از هدفون: به علت اینکه این هدفون ها روی گوش ها قرار و در داخل آن ها قرار نمیگیرند همواره بخشی از صدا خارج شده .

هدفون های پوشش دهنده گوش Over-ear headphones:

در ادامه این راهتمای خرید به معرفی این دسته از هدفون ها که بزرگ ترین نوع هدفون ها هستند

راهمای خرید هدفون-Over-ear headphones
مزایا:
  •  بهترین کیفیت صدا: این موضوع ممکن است باز هم برای همه موارد صدق نکند، اما  با توجه به اینکه این هدفون ها دارای بزرگترین گوشی ها هستند فضای بیشتری برای درایور های بزرگتر دارند و درایو های بزرگ تر صدای بسیار بهتری را عرضه میکنند .
  • باتری بزرگ تر: آیا متوجه یک روند میشوید ؟همه موارد به اندازه برمیگردد. این بزرگ تر بودن هدفون فضای بیشتری به تولید کننده میدهد تا بتواند باتری بزرگ تری در هدفون قرار دهد در نتیجه زمان بیشتری میتوان از آن استفاده کرد .
  •  راحتی: وجود کاپ های  بزرگتر به معنی توزیع وزن روی نواحی مختلف گوش  است. علاوه بر این بسیاری از شرکت ها سعی میکنند تا بر روی این گوش ها از چرم یا چرم مصنوعی و یا الیافی استفاده کنند که گوش در هنگام استفاده از آن ها راحت باشند
معایب :
  • حمل بسیار مشکل : از آنجایی که این هدفون ها بزرگ تر هستند حمل آن ها نیز دشوار میباشد .برخی از آنها دارای کیس محافظ هستند تا در هنگام مسافرت آسیب نبینند.اما هنوز هم مانند سایر هدفون حمل آن ها راحت نیست
  • قیمت : در واقع  بستگی به این دارد که هر هدفون چقدر خوب باشد ، اما از آنجا که گوش انسان تمایل به بهترین کیفیت صدا را دارد ، آنها گران قیمت هستند.
  • پاور: این مورد بسیار نادر است اما در هدفون های بسیار سطح بالا برای تامین نیروی مورد استفاده نیاز به یک آمپلی فایر میباشد البته این مورد فقط برای افراد به خصوصی پیش می آید

هدفون های بلوتوثی:

به راحتی جنجالی ترین هدفون اینجا در ایران گجت این دسته از هدفون ها میباشد .بلوتوث در سال ۲۰۱۷ به طور طوفانی بازار را فرا گرفت .همراه با حرکت غیر منتظره اپل در حذف جک ۳.۵ میلیمتری،تلفن های اندرویدی هم از این حرکت پیروی کردند و درنتیجه تقاضا برای هدفون های بلوتوثی بسیار افزایش یافت .

همانند سایر انوع اتصال ، هنگام چرخش  شرکت ها به سمت بلوتوث نمیتوان کار بسیار عالی بود یا کار بسیار بدی بود بلکه این فقط نوعی تجارت است.با این حال بلوتوث سطح دیگری از معایب و مزایا را درهنگام خرید هدفون به عنوان بخشی برای بررسی هدفون اضافه کرد

راهنمای خرید هدفون-bluetooth headphones
مزایا:
  • گوش دادن به موسیقی بدون استفاده از سیم : آیا کابل هدفون شما همیشه جلوی دست و پای شما را میگیرد؟ هدفون های بلوتوث با حذف سیم این مشکل را برای شما حل کرده اند
  • کیفیت صدا از ۵ سال پیش بهتر است.اگر گوشی شما یک گوشی به روز است . کدک های بلوتوث در سال های گذشته مسیر بسیار طولانی را طی کرده اند .تا جایی که توانسته با کیفیت صدای هدفون های با سیم به رقابت بپردازند .البته باید هدفون و تلفن همراه شما از یک استاندارد پیروی کنند تا بهترین کیفیت را به شما عرضه کنند بنابراین در هنگام خرید به این مهم توجه کنید.
معایب:
  • باتری: این نوع از هدفونها فقط بر باتری تکیه دارند و باید همواره به فکر شارژ کردن این هدفون ها بود در حالی در سایر انواع هدفون کاربر میتواند بدون شارژ کردن به موسقی گوش دهد.البته این موضوع در هدفون های کوچک تر به وسیله کیس هدفون و در هدفون های بزرگ تر با استفاده از باتری های بزرگ تر تا حدی حل شده است .
  • سیگنالهای بی سیم نقاط ضعف ذاتی دارند:گوش دادن به موسیقی بوسیبله هدفون بی سیم همیشه خوب و لذت بخش است اما ممکن بسیاری از مواقع متوجه نویز هایی در صدا شوید و این آزار دهند میباشد .البته با پیشرفت روز افزون هدفون ها این موضوع بسیار ناچیز شده است اما به هر حال همچنان از مشکلات اصلی میباشد.
  • سازگاری:در حالی کیفیت صدا به طرز باور نکردنی نسبت به گذشته افزایش یافته است اما مشکلی که باقی مانده است این است که بسیاری از هدفون ها با تلفن ها قدیمی ست نمیشوند و نمیتوان به وسیله آن ها مکالمه انجام داد .و همچنین و هدفون های قدیمی تر معمولاً از کدک های مناسب مانند aptX و LDAC پشتیبانی نمی کنند.

در این راهنمای خرید به معرفی انواع هدفون پرداختیم و با انواع هدفون آسنا شدیم و متوجه شدیم که چه نوعی از آن ها برای ما مناسب و همچنین مزایا و معایب هر کدام را به طور کامل شناختیم . اما چون که مطلب بسیار طولانی گردید ما سعی کردیم این راهنما را در دو بخش به شما همراهان عزیز ایران گجت معرفی کنیم . در مقاله بعدی به معرفی انواع اصظلاخات و همچنین ویژگی هایی که یک هدفون باید داشته باشید خواهیم پرداخت . برای مطالعه قسمت دوم راهنمای خرید هدفون اینجا کلیک کنید .

2 thoughts on “راهنمای خرید هدفون-قسمت اول

  1. Nathanskarl گفت:

    New search engine. – 1000 000$

    Their names were adopted regarding their small size and their ability to band to each other. Beyond this concept you can already develop a fresh start in trading. They will to be able to reach one further decision.
    ۱۰۰۰ ۰۰۰

    If you’re not sure how devote money and would like to invest to get ahead, don’t start investing until realize some rules of the road. Few things are black and white your market investing world, but may avoid major mistakes much more positive invest by following some simple guidelines.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *