راهنمای خرید

راهنمای خرید بهترین محافظ صفحه نمایش (گلس)

بهترین محافظ صفحه نمایش

فهرست مطالب

راهنمای خرید بهترین محافظ صفحه نمایش (گلس)

وجود یک خراش روی صفحه نمایش گوشی مانند خارش قسمتی از مغز است که نتوان آن را خاراند .همچنین قیمت گوشی را در هنگام فروش بسیار پایین می­ آورد . گلس محافظ صفحه نمایش میتواند صفحه نمایش گوشی را بدون آسیب نگه دارد. اما خرید یک گلس و انتخاب اینکه چه گلسی بهترین و مناسب ترین است دارای پیچیدگی های مختلفی است . بیاید تفاوت گلس های مختلف را بسنجیم و از هدر دادن پول خود جلوگیری کنیم.

راهنمای خرید گلس

آیا به محافظ صفحه نمایش نیاز دارم؟

گلس روی صفحه نمایش گجت های ما امروز بسیار مقاوم تر از گجت های اولیه مانند دوران استفاده از ipod  هستند . در بسیاری از دستگاه از گلس های گوریلا گلس استفاده شده که در برابر خراشیدگی با کلید و وسایلی مانند آن تقریبا مقاوم هستند . که این خود واقعا قدم بسیار بزرگی به جلو است . اما برخی اعتقاد دارند که این نیز کافی نیست و صفحه نمایش گجت ها در بسیاری از موارد آسیب پذیر می­باشند.

به طور مثال بیاید به گوشی گوگل پیکسل ۲ نگاهی بیاندازیم .خراش ها عمیق نیستند اما میتوان آن ها را دید . این خراش ها با استفاده از موادی سخت تر از جنس صفحه نمایش به وجود آمده اند . در آزمایش Mohs hardness rating که در آن در میزان سختی صفحات مختلف را در برابر خراشیدگی نشان میدهد به صفحه نمایش این گوشی امتیاز ۶ داده شده است که امتیاز بدی نیست(بالاترین امتیاز ۱۰ میباشد که به معنی مقاومت دربرابر خراشیدگی مقابل الماس است) اما همین موضوع باز نشان میدهد که صفحه گوریلا گلس باز هم خش پذیر میباشد . در اکثر گوشی های موجود در بازار هم امتیاز بین ۶ تا ۷ کسب شده است .

راهنمای خرید محافظ صفحه نمایش

بنابراین بله ، هنوز هم صفحه نمایش گجت شما میتواند آسیب ببیند.همیشه در جیب ما وسایلی وجود دارند که میتواند به صفحه نمایش گجت ما آسیب بزند . محافظ  های صفحه نمایش عالی  نیستند – حتی بهترین آن ها معمولاً امتیاز بین ۷ تا ۸ در مقیاس Mohs را دارند. که خب این اندکی بهتر از صفحه نمایش گوریلا گلس خود گوشی است اما آنها به شما اجازه می دهند بدون نگرانی تلفن خود را در جیب خود بگذارید .ولی نکته خوب محافظ صفحه نمایش این است که شما میتوانید آن راتعویض کنید و صفحه نمایش خود را در برابر خراشیدن محافظت کنید.

انواع محافظ صفحه نمایش:

کافی است برای خرید گلس یا محافظ صفحه نمایش را در سایت های مختلف و یا ایران گجت سرچ کنید و نتایج بسیار زیادی را خواهید دید. برندها ، انواع مختلف گلس  و قیمت های متفاوتی وجود دارد و همه آن ها ادعا دارند بهترین هستند که همین ها کافی است تا سردرگم شوید . اما خوشبختانه می­توان محافظ های صفحه نمایش را به چند دسته ساده نقسیم کرد

گلس های PET  (پلی اتیلن ترفتالات):

PET  انواعی از پلاستیک های رایج هستند که در وسیله های مختلف مانند بطری­های آّب به کار می­روند. محافظ صفحه نمایش PET کمترین میزان محافظت از خراش و ضربه را در اختیار شما قرار می دهد اما این نوع از برچسب های محافظ صفحه نمایش بسیار ارزان قیمت ، نازک و سبک هستند و در نتیجه هنگامی که روی گوشی ما نصب می­شوند کمتر به چشم می­آیند و کیفیت تصویر صفحه نمایش را کاهش نمیدهند .بهترین محافظ صفحه نمایش

محافظ صفحه نمایش PET  از محافظ های TPU  مقاوم تر هسنند و احساس نرم تری در هنگام استفاده از آن ها به ما دست می­دهد .این نوع از گلس ها خشک و سفت هستند و در گوشی هایی که دارای لبه خمیده هسنند مانند آیفون جدید به سختی نصب می­شوند .

ترموپلاستیک پلی­اوتران  (Thermoplastic Polyreuthane (TPU:

وقتی به محافظ صفحه نمایش قدیمی فکر می کنید،احتمالا شما به یاد TPU  می­افتید .این نوع از محافظ های صفحه نمایش منعطف میباشند نصب آن­ها بسیار مشکل میباشد(این شامل استفاده از اسپری و جمع شدن تعداد زیادی از جباب ها در زیر آن می­باشد)

اما این محافظ فقط دارای معایب نیست و مزایای بسیار زیادی هم دارد tpu  انعطاف پذیر است بنابراین میتوان  آن را روی گوشی های دارای لبه خمیده نصب کرد . محافظت در برابر ضربه بیشتری نسبت به گلس های pet  دارد و همچنین خراش های کوچک را خودش ترمیم میکند.

بهترین محافظ صفحه نمایش

گلس­های حرارت دیده (Tempered Glass):

این گلس ها نوه های محافظ های صفحه نمایش هستند .این گلس ها مانند TPU  دارای قابلیت خود ترمیم گری نیستند .اما در برابر خراش بسیار مقاوم تر هستند . این گلس ها بسیار مقرون به صرقه هستند و در مقیاس mohs  دارای امتیاز بین ۷ تا ۸ هستند .

از آنجا که این محافظ های صفحه نمایش ضخیم ­تر هستنند در هنگام استقاده از آن­ها بسیار به چشم می­ آیند اگر ترجیح می­دهید که صفحه نمایش شما شفاف تر باشند این نوع از گلس ها مناسب نیستند .

بهترین محافظ صفحه نمایش

قطرات نانو Nano Liquid :

این روزها محافظ صفحه نمایش مایع را نیز در بازار پیدا خواهید کرد ،که ادعا میکنند فقط گوشی خود را خاموش کنید و این مایع را روی گوشی خود بریزید تا لایه محافظ  روی گوشی شما قرار گیرد .این نوع محافظ ها درای ابهامات زیادی هستند که پیشنهاد دادن آن ها را دشوار میکند .در حالی که ممکن است برخی محتفظت های دیگری به شما می­دهد .این لایه به حدی نازک است که ممکن است صفحه نمایش شما در برابر خراش محافظت نکند.

بهترین محافظ صفحه نمایشعلاوه بر این ، نمی­توانید آن را تعویض کنید و با یک گلس دیگر جایگزین کنید .خیلی از این ها میگویند که این نوع از گلس ها قابل تعویض نیستند  و با گذشت زمان خودشان فرسوده می­شوند (هر چند که روش مشخصی را توضیح نمی­دهند ). این باعث می­شود تست این محصول بسیار دشوار باشد چرا که نمی­توانید آن را خراش دهید و محصول را از بین ببرید و ممکن است صفحه نمایش شما را خراش دهید .

در پایان، کدام نوع محافظ صفحه نمایش بهترین است ؟

به امتیازات سختی که شرکت های مختلف تولید کننده گلس ارائه میدهند توجه نکنید بیشتر آن ها از امتیاز درجه سختی  ASTM  استفاده می­کنند.که در آن سخت ترین تست (مداد دارای سختی  ۹H ) از گلس های حرارت دیده کمتر است و در نتیجه اعتبار این تست را کاهش می­دهد .در تست سختی mohs   -که از H  استفاده نمی­شود-بسیار مفیدتر است .اگر در خصوص درجه سختی یک برند مطمئن نیستید در گوگل سرچ کنید و ببینید آیا به جعبه تست mohs  تست شده است یا نه.

به عقیده من بسیاری از مردم با گلس حرارت دیده بسیار راحت تر هستند ، آن ها احساس نرمی بیشتری میکندد ،جلوگیری بیشتری از آسیب ها میکنند و همچنین با قیمت های بسیار مناسب تری در دسترس هستند. اگر واقعا روی ظاهر حساس هستید  ،ممکن است که با محافظ های TPU  و PET راحت تر باشید  به خصوص زمانی که گوشی شما دارای لبه های خمیده باشد این نوع گلس ها مناسب تر هستند . ما به هیچ عنوان مایع نانو را توضیه نمیکنیم مکر اینکه بدانید به هیچ وجه قصد استفاده از سایر مدل های محافظ صفحه نمایش را ندارید .خرید بهترین محافظ صفحه نمایش (گلس )برای هر گوشی متناسب با آن گوشی است

ولی اگر میخواهید به طور کامل از گوشی خود محافطت کنید حتما از یک قاب محافظ برای آن استفاده کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *